בריאות

אופס: משקה הבריאות לילדים של מישל אובמה לא באמת בריא

לאחר שנאבקה במשך 8 שנים עבור תוכנית תזונה בריאה בבתי הספר בארה"ב, המוצר החדש של מישל אובמה אינו עומד בדרישות התוכנית שקדימה היא עצמה. מה יש במשקה החדש שהיא מוכרת לילדים?
מערכת ice | 
ברק ומישל אובמה (צילום צילום מסך אינסטגרם)
במהלך כהונתו של בעלה, ברק אובמה, הרעיה הראשונה לשעבר מישל אובמה קידמה בכל הכוח תוכנית תזונה בריאה יותר בבתי הספר ברחבי אמריקה - והצליחה. משרד הבריאות האמריקני מגביל כיום את סוגי המשקאות שניתן להביא לילדים בבית הספר, מבחינת ערכים תזונתיים, וכעת הם לרוב יכולים לשתות מים, חלב או מיצים ממאה אחוז פרי בלבד.
לאחר שהגברת אובמה יצאה עם בעלה מהבית הלבן היא הפכה למייסדת-שותפה בחברה בשם "פלזי" שמייצרת משקאות בריאות מבוססי פירות בדיוק עבור הילדים בבית הספר. עם זאת, כעת מתברר שהמוצר שלה עצמה אינו עומד בתקנות שהיא דאגה לקדם היות שיש במוצר יותר מדי סוכר.
השקה, לו ארבעה טעמים, לא כולל תוספות סוכר כלל, אך יש בו תוספות סיבים תזונתיים וטעם הפרי מגיע מתרכיז ולא מפרי אמיתי. על הבקבוק נטען כי יש 75% פחות סוכר ממשקאות מיץ מוכרים אחרים, אך מומחים טוענים כי "יותר בריא" לא בהכרח הופך את המשקה המדובר לבריא בפועל וכי הילדים עדיין ירצו לצרוך סוכר בהתאם לכמות שקיימת במשקה.
כמו כן, מתברר כי המשקה אומנם לא כולל סוכר, אך כן יש בו ממתיקים מלאכותיים מוכרים, עליהם ארגון הבריאות העולמי ממש לא ממליץ. אם כן, במשקה יש 6 גרמים של סוכר ביחס לגודל ל 237 מ"ל, 35 קלוריות ושני גרמים של סיבים. רופאי ילדים העידו כי מדובר בכמות סוכר שעוברת את הכמות המומלצת לילדים בגילים 4-6 ביום.
אם כן, המסקנה המתקבלת היא כי המוצר יותר בריא ביחס למתחרים בשוק, אבל הוא רחוק מלהיות בריא ביחס לדרישות של בתי הספר. לכן, המותג נמכר כיום רק ברשת טארגט בארה"ב ובקרוב הוא גם יגיע לוולמארט, אך לא לבתי הספר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה