בריאות

מקרה ראשון של אלרגייה לרולאפס בישראל: "פריחה, אדמומיות וגירודים"

מאיה בסיס בת ה-10 סיפרה: "קניתי רולאפס ב-20 שקלים מילד בכיתה ועשיתי את הטרנד, שמתי גלידה בפנים, עטפתי ונתתי ביס. זה היה בערב, הלכתי לישון וכשקמתי בבוקר התחילה לי האלרגייה ברגליים והמשיכה יותר למטה"
מערכת ice |  2
רולאפס (צילום מערכת אייס)
האזהרות המפורשות של משרד הבריאות בנוגע לשיגעון הרולאפס, שמחרפן את ילדי ישראל, ככל הנראה היו נכונות. כזכור, בהודעה בהולה לציבור נמסרה אזהרה בנוגע למרכיבי הממתק הפופולרי וכעת מתברר שילדה בת 10 סובלת מאלרגייה חריפה בעקבות צריכתו.
לקשת 12 התראיינה מאיה בסיס בת ה-10 שסיפרה: "קניתי רולאפס ב-20 שקלים מילד בכיתה ועשיתי את הטרנד, שמתי גלידה בפנים, עטפתי ונתתי ביס. זה היה בערב, הלכתי לישון וכשקמתי בבוקר התחילה לי האלרגייה ברגליים והמשיכה יותר למטה. הייתה לי פריחה, אדמומיות וגירודים. בהתחלה חשבנו שזה מהאוויר, אבל בחיים לא היה לי דבר כזה. הבנו שזה משהו חדש שאכלתי, שזה הרולאפס".
אמה של הילדה קראה ממה עשוי הרולאפס ונחרדה מהממצאים: "גילינו שיש מרכיבים שהם בעצם רעל, כמו נפט ושמנים למיניהם שממש לא בריאים לגוף. כנראה שמאיה אלרגית לאחד מהם. זה התבטא בפריחה, באדמומיות וגרד, ממש כמו נקודות של אדמת. מיד הלכנו לרופא שאמר שזו תגובה אלרגית ושצריך להתחיל טיפול תרופתי וכמה שיותר מהר. הם לא הבינו. הם אוכלים את זה ולא מבינים איך קורה כזה דבר מממתק. הממתק הזה לא שווה את הדבר שזה יכול לעשות".
עוד אמרה במסר להורים: "תשימו לב לילדים ולמה הם אוכלים. אומנם זה רק ממתק, אבל זה לא שווה את מה שעברנו. זה לא בריא. כשזה קרה, סיפרתי למי שמסביבי, לחברות, והיו כאלה שהיו בהלם, כי בכל זאת, זה ממתק. מה כבר יכול להיות בממתק? הממתק הזה יכול לפתח אלרגיה ויש בו מרכיבים שהם לא בריאים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם לי יש אלרגיה (ל"ת)
    מלשמוע על הזבל הזה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נתניה
    רינה 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלרגיה ברגליים בלבד? בתקופת הפורעשים? מבינים, שזה כנראה לא אלרגיה?
    סגור