בריאות

סופו של עידן: משרד הבריאות מבטל את חובת הבידוד

משרד הבריאות המליץ למי שנמצא מאומת לקורונה לשמור על בידוד ביתי עד שהתסמינים חולפים ובמידה ויש צורך לצאת - מומלץ להימנע מהתקהלויות ולעטות מסכה
מערכת ice | 
בדיקות קורונה (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
משרד הבריאות החליט היום (ראשון) לא להאריך את הצו המחייב את מי שנדבק בקורונה להיכנס לבידוד, מה שאומר שהחל מחצות - חובת הבידוד מבוטלת. 
עם זאת, משרד הבריאות מזכיר כי הקורונה נותרה מחלה מדבקת ועלולה להיות מסכנת חיים לקבוצות סיכון. חשוב להמשיך לנהוג באחריות:
1. מי שאינו חש בטוב - מומלץ שייבדק וימנע ממגע עם אנשים אחרים עד חלוף התסמינים.
2. מי שנמצא מאומת לקורונה - חשוב לשמור על בידוד בבית עד חלוף התסמינים. במידה ויש צורך לצאת - להימנע מקהל ולהשתמש במסיכה.
3. מומלץ להתחסן על פי הנחיות המשרד, בעיקר למי שנכלל בקבוצות סיכון.
בסוף חודש שעבר נסגרה מחלקת הקורונה האחרונה בישראל. מחלקה זו פעלה במרכז הרפואי הרצוג ברציפות מאז אוגוסט 2020, ובמהלך המגפה טופלו בה כ-2,000 חולי קורונה, מרביתם הגיעו במצב קשה או עם מחלות רקע משמעותיות.
עם סגירתה לא תישאר בארץ עוד מחלקה אשפוזית ייעודית לחולי קורונה, ונדבקים חדשים שזקוקים לאשפוז ייקלטו במחלקות רגילות בבתי החולים (לרוב, במחלקות פנימיות). המרכז הרפואי הרצוג הוא בית החולים הוותיק בישראל. הוא הוקם בשנת 1894, ומנוהל מאז ועד היום על ידי עמותה ציבורית, ללא כוונת רווח (מלכ"ר).
עם פרוץ המגפה, פנה משרד הבריאות להנהלת הרצוג בבקשה שתכשיר במהירות מתחם ייעודי וגדול לטובת טיפול בחולי קורונה מבוגרים. בתחילה, בשל החשש מהצורך במספרי מיטות גדולים למונשמים (על רקע מראות ודיווחים קשים מאיטליה ומספרד), התבקש המרכז הרפואי הרצוג להקים מתחם אשפוז ל-160 מונשמים. בהמשך, לאור ההבנה שהצורך במיטות מונשמים נמוך בפועל מהצפי הראשוני, הוחלט על הסבת המתחם לכ-120 מיטות לחולי קורונה קשים.
בשיא, טופלו במתחם 125 חולי קורונה, ובמשך שבועות רבים, בתחילת כל גל חדש, טיפל המרכז הרפואי הרצוג במספר הגבוה ביותר של חולי קורונה באותה עת בישראל. הייתה זו גם המחלקה היחידה בארץ, שלא נסגרה בין גלי התחלואה ופעלה ברצף, מרגע שנפתחה. המחלקה שימשה כמקום לקליטת מטופלים בודדים בין הגלים, וכן (וחשוב מכך), כמקום לקליטת זרם חולים ראשונים בכל התפרצות, כדי לאפשר לשאר בתי החולים בישראל את מרחב הזמן להתארגנות, עד לפתיחה מחדש של מחלקות ייעודיות לקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה