בריאות

בשעה טובה: בסוף החודש יתקיים דיון להקמת פגייה באילת

במושב הכנסת הקודם בוטל הדיון בעניין הקמת פגייה בבית החולים יוספטל באילת וזאת בעקבות המאבק סביב הרפורמה המשפטית. ב-31.5 צפוי להתקיים הדיון החשוב בתקווה כי תוקם פגייה בבית החולים המרוחק
מערכת ice | 
תינוק (צילום unsplash)
בחודש שעבר סיפרנו לכם על ביטול הדיון בכנסת על כך שבבית החולים יוספטל באילת אין פגייה מאז הקמתו במושב הקודם וזאת על רקע המאבק סביב הרפורמה המשפטית. הדיון היה אמור להתקיים לבקשת חברי הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, מיכל שיר מיש עתיד ואברהם בצלאל מש"ס.
ב-31 במאי צפוי להתקיים דיון בוועדת הבריאות בכנסת בנושא היעדר הפגייה בבית החולים ובין המשתתפים בה יהיו יוזמי החקיקה חילי טרופר ומיכל שיר, נציגים מבית החולים האילתי ונציגים ממשרד הבריאות.

מאז הקמתו של בית החולים יוספטל בשנת 1968, בו מתרחשות כ-850 לידות מדי שנה, אין ומעולם לא הייתה פגייה פעילה. פגים לאחר לידה מפונים בדרך קבע באמצעות מסוק, לרוב, לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
מבית החולים יוספטל נמסר כי מדי שנה נולדים בבית החולים בין שבעה לעשרה פגים בלבד: "במחלקת התינוקות בבית החולים יש שתי עמדות לטיפול בפגים. פגים שלהם נדרש טיפול נמרץ מועברים במסוק, לרוב, לסורוקה. במסוק יש אינקובטור טיפול נמרץ".
"בכל הביטח של החיים מי שגר בפריפריה יש לו פחות סיכוי להצליח ממי שבמרכז", אמר טרופר בחודש שעבר ל-ynet. "תתחיל מזה שאורך החיים שלו יהיה קצר יותר, הסטטיסטיקה נורא מובהקת. אם גדלת רחוק מהמרכז אתה תחיה פחות כי שירותי הבריאות פחות טובים. לדוגמה, אין פגייה בבית החולים יוספטל, אם נולדת פג באילת מטיסים אותו לבית חולים אחר. או ילדה חולת סרטן ברמת הגולן תקבל את הטיפולים הכי קרובים ברמב"ם בחיפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה