בריאות

לקראת יום העצמאות: כך תשמרו על הילדים מפני תאונות מיותרות

בעוד מספר שעות נחגוג את יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, וכדי שבאמת נוכל ליהנות מהחגיגות, הנה מספר הנחיות מטעם ארגון 'בטרם' שיעזרו לכם לשמור על הילדים מפני סכנות ופציעות מיותרות
מערכת ice | 
יום העצמאות (צילום shutterstock)
אף שאנו עדיין נמצאים בעיצומו של יום הזיכרון, בעוד מספר שעות את מקומו של העצב תיקח השמחה. הערב נתחיל לחגוג את יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל וכמדי שנה יימכרו ברחבי הערים בארץ המוצרים הקלסיים ובהם ספריי השלג המפורסם – והמסוכן.
לקראת החגיגות ארגון 'בטרם' מזהיר את הציבור משימוש לא מבוקר בספריי. על פי נתוני הארגון, בעשור האחרון הגיעו 193 ילדים למיון כתוצאה מפגיעה שנגרמה משימוש בספריי ו-61% מהם היו בני 14 ומטה.
לצד זאת, הארגון מבהיר כי קיימת גם סכנה בשימוש בקישוטים הזוהרים, בהם יש סוללת כפתור. ילדים קטנים עלולים להכניס לפה, לאף ולאוזן את הסוללות הללו. לצד זאת יש להיזהר בעת השהות של הילדים ליד המנגלים ביום העצמאות עצמו.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מסרה: "על אף שספריי שלג אסור במכירה עבור ילדים מתחת לגיל 14, בכל שנה אנו שומעים על ילדים ופעוטות שמגיעים למיון עם כוויות כתוצאה משימוש במוצר. אני קוראת להורים, לשוחח עם הילדים ולוודא שאינם רוכשים ספריי שלג, ובטח ובטח לא משתמשים בו להתיז על ילדים אחרים, במיוחד באזור הפנים. ישנן שפע דרכים לחגוג את יום העצמאות בכיף וליהנות מבלי לסכן את הילדים ואת הסביבה. אני מאחלת לכולם חג שמח ובטוח".
אלו ההנחיות של ארגון 'בטרם' לחג עצמאות בטוח:
• ספריי שלג אסור למכירה לילדים מתחת לגיל 14.
• נמנעים מלקנות ספריי או אביזר ללא תקן – בודקים שיש על המוצר הוראות שימוש ברורות, כולל שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.
• רבים מהאביזרים והקישוטים לחג מכילים סוללות כפתור – מוודאים שהסוללה סגורה היטב ולא יכולה ליפול. במידה ויש חשד כי אחד הילדים בלע את הסוללה, יש לפנות מיידית לטיפול רפואי.
• מומלץ לבחור אביזרים שבית הסוללה שלהם מאובטח בבורג בלבד. עדיף לא להשאיר את האביזר כמשחק לילדים, אלא בהשגחת מבוגר בלבד.
• מרחיקים את הילדים מהמנגל, גריל וכל מקור אש אחר. מרחיקים חומרי בעירה, כמו נפט, דלק, גפרורים ומצתים מהישג ידם של הילדים.
• בכל רגע נתון משגיחים על הילדים, ממנים מבוגר תורן שיהיה במרחק נגיעה וללא הסחות דעת.
• מוודאים שמתקן המנגל יציב או מקובע לרצפה למניעת התהפכות.
• בסוף ההכנה מכבים את המנגל וכל מקור אש, ומוודאים שהאש כובתה לגמרי.
• בני נוער נוטים לשתות אלכוהול בחג – יש לשוחח איתם על סכנות הרעלת אלכוהול כתוצאה משתייה מרובה. הרעלת אלכוהול עלולה לגרום לאובדן שליטה, לאובדן הכרה, ואף למוות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה