בריאות

מנסים להיכנס להיריון? זו הדיאטה שאסור לכם לנסות

מי מאתנו לא רצה להוריד כמה קילוגרמים מהר ובחר באחת מדיאטות הצום הנפוצות? מחקר חדש מצא כיצד דיאטות מסוג זה משפיעות על היכולות שלנו להיכנס להיריון
מערכת ice | 
בדיקת הריון (צילום יח"צ)
דיאטות צום אופנתיות מוגבלות בזמן – או לצום לסירוגין – עלולות לעורר בעיות עבור זוגות המעוניינים להיכנס להיריון, כך מזהיר מחקר חדש. המחקר של חוקרים מאוניברסיטת מזרח אנגליה התמקדו בתהליכי הרבייה של דגי הזברה וגילה שיש השפעה שלילית על איכות הביצית והזרע לאחר שהדג חזר לאכילה רגילה.
לאחר הדיאטה, הנקבות ראו עלייה במספר הצאצאים שהניבו, אך ראו ירידה באיכות הביצים והצאצאים. גם איכות הזרע של הזכר ירדה. מדענים משתמשים בדרך כלל בדג הזברה ככלי השוואתי לבני אדם מכיוון ששני המינים למעשה דומים מאוד ברמה הגנטית.

"צום מוגבל בזמן הוא דפוס אכילה שבו אנשים מגבילים את צריכת המזון שלהם לשעות מסוימות ביום. זה טרנד בריאות וכושר פופולרי ואנשים עושים את זה כדי לרדת במשקל ולשפר את בריאותם", אמר פרופסור אלכסיי מקלקוב מבית הספר למדעי הביולוגיה של אוניברסיטת מזרח אנגליה בהודעה לתקשורת.
"אבל האופן שבו אורגניזמים מגיבים למחסור במזון יכול להשפיע על איכות הביציות והזרע, והשפעות כאלה עלולות להימשך לאחר תום תקופת הצום. רצינו לגלות יותר על האופן שבו דיאטות מסוג זה יכולות להשפיע על הפוריות באורגניזם מודל פופולרי", הרחיב פרופ' מקלקוב.
כדי להגיע לתוצאות שלהם, הצוות מדד כיצד דגי הזברה הקצו משאבים לתחזוקת הגוף, ייצור הגוף, תחזוקת הזרע והביציות ואיכות הצאצאים. "מה שמצאנו הוא שצום מוגבל בזמן משפיע באופן שונה על הרבייה אצל זכרים ונקבות. לאחר שהדגים חזרו ללוח הזמנים הרגיל שלהם, הנקבעות הגדילו את מספר הצאצאים שהפיקו במחיר של איכות הביצים וכתוצאה מכך איכות הצאצאים מופחתת. גם איכות הזרע הגברי ירדה", הוסיף ד"ר אדוארד איווימי-קוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה