בריאות

סרטן העור - לא רק בעור: איפה עוד המחלה יכולה להופיע?

בעיניים, מתחת לציפורניים, באוזניים, מתחת ללשון ובכמה איזורים בישבן. איפה אפשר לפתח סרטן עור שהוא לא סרטן העור? הנה רשימה של חלקי גוף אחרים שבהם המחלה יכולה לצוץ. חשוב שתכלול אותם בבדיקות העצמיות החודשיות של העור שלך
מערכת ice | 
סרטן-אילוסטרציה (צילום unsplash)
לפי הקרן לסרטן העור, 90% מאחוז החולים בסרטן העור קיבלו זאת מנזקי השמש. הרופאים אומרים שאזורים בגוף החשופים ביותר לשמש הם גם המקומות בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לפתח סרטן.
הידעתם שעור הוא לא המקום היחיד בו ניתן לחלות בסרטן העור? חלק מהאתרים שאינם עוריים הם אזורים שעלולים להיפגע מהשמש, בעוד שאחרים נמצאים בהם השמש לעולם לא זורחת. אז איפה אפשר לפתח סרטן עור שהוא לא עור? הנה רשימה של חלקי גוף אחרים שבהם המחלה יכולה לצוץ. חשוב שתכלול אותם בבדיקות העצמיות החודשיות של העור שלך.

העיניים שלכם: הקשתית היא החלק הצבעוני של העין סביב האישון. אנחנו אולי לא חושבים על אם לעתים קרובות, אבל העיניים שלנו חשופות באותה מידה או יותר מאשר חלקים אחרים בגוף, ועלולות להיפגע גם מחשיפה לקרני השמש האולטרה סגולות (UV). אתה יכול אפילו לקבל מלנומה על הקשתיות, הצורה הקטלנית ביותר של סרטן העור. הרכיבו משקפי שמש חוסמי UV ועברו בדיקות קבועות אצל רופא עיניים. ניתן לטפל בעדשות זכוכית שקופה כדי לחסום קרני UV, ללא עדשות כהות כמו משקפי שמש. אם אתה מבחין בכתמי צבע חדשים מוזרים בקשתיות שלך או בשינוי בצבע שלהן, פנה מיד לרופא.
מתחת לציפורניים: עם הפופולריות של מניקור ג'ל באה עלייה בסרטן העור מתחת לציפורניים; נורות UV משמשות לייבוש הלק ג'ל. המכשירים המתייבשים במהירות הם כמו מיטות שיזוף מיני לציפורניים שלך, אומר סטיבן סטהר, MD, רופא עור בניו ברונפלס, טקסס, לפי מאמר ב-The Healthy. אתה לא יכול לקבל סרטן עור על הציפורניים שלך, אבל קרני ה-UV המזיקות יכולות לחדור דרך הציפורן לרקמה שמתחתיה. הוא ממליץ לשים קרם הגנה על קצות האצבעות והבהונות.
בשסע העכוז: סרטן העור נמצא בתוך "שסע העכוז" של המטופל (בלשון העם הנוכחית - סדק הישבן.) זה בדרך כלל קרצינומה של תאי קשקש, סוג של סרטן עור שלעיתים רחוקות הוא מסכן חיים. במקרה אחד, אישה שהשתזפה בעירום תמיד הקפידה לשזוף את לחייה באופן שווה. המקרה שלה נרפא במהירות בניתוח. ד"ר סטהר אומר לדלג על שיזוף - וודא שאתה בודק את הסדקים והחריצים שלך.
בתעלת האוזן: פריכות בתוך תעלת האוזן שלך שלא נעלמת עם שטיפת האזור עלולה להיות סרטן העור. ד"ר בובי אוודלה, רופא עור מוסמך, מסביר ל-The Healthy: "הכלל שלי הוא שאם אתה מקבל נגע עור חדש והוא לא חולף לאחר חודש, עליך להעריך אותו. סרטן העור יכול להיות אדום, פניני, קשקשי, או שיש להם כיב עם דימום וקרום." לא כולן נראות כמו שומות, הוא מוסיף.
מתחת ללשון: אפשר לחלות במלנומה על או מתחת ללשון. למרות שהאזור אינו מקבל חשיפה רבה לאור UV, ייתכן שהסרטן שלח גרורות מאתר ראשוני אחר. אם אתה מעשן, הסיכוי שלך לחלות בכל סוג של סרטן בפה גדל באופן דרמטי. הפסק לעשן וקבל טיפול שיניים קבוע.
על הקרקפת שלך: הקרקפת היא אחד המקומות הנפוצים ביותר לחלות בסרטן העור. השיער שלך, לעומת זאת, מסתיר אותו, כך שלעתים קרובות הוא מתגעגע או בטעות כמשהו אחר, כמו קשקשים. "אם משהו גדל, מגרד, שורף או מדמם, יש להעריך אותו על ידי רופא", אומר ד"ר סטהר. בקש מהמספרה שלך להודיע לך אם הם מוצאים משהו יוצא דופן.
בפי הטבעת: זה נדיר, אבל היו מקרים של מלנומה סביב פי הטבעת, בתוך פי הטבעת, ואפילו בתוך מערכת העיכול, אומר ד"ר אוודלה. אתה לא יכול לדמיין את זה, אבל עשויים להיות סימנים אחרים. אם אתה רואה דם בצואה שלך, או סובל מכאבים במהלך יציאות, פנה לרופא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה