בריאות

הפיתוח הישראלי פורץ הדרך בטיפול בסרטן השד

קנבוטק מדווחת כי בניסוי על רקמות ex-vivo בפלטפורמת cResponce, הציג הפתרון האינטגרטיבי שלה יעילות מוגברת כתוספת לכימותרפיה על רקמות מחולות סרטן שד
מערכת ice | 
חודש המודעות לסרטן השד
קנבוטק העוסקת בפיתוח מוצרי אונקולוגיה אינטגרטיבית מבוססי קנבנואידים ומיצויי פטריות, מדווחת על תוצאות מחקר במודל ה-ex-vivo של חברת CureResponce בו נבדקה יעילותו האנטי סרטנית של הפתרון האינטגרטיבי שלה על רקמות סרטן שד מחולות. במחקר נבדקה גם התגובה המשולבת של המוצרים האינטגרטיביים עם כימותרפיה וכן השפעת המוצרים על הפקטורים השונים בסביבה הגידולית, כולל תגובת תאי מערכת החיסון.
הפלטפורמה של חברת CureResponce להתאמה אישית של טיפולים אנטי סרטניים מבוססת על טכנולוגיה שפותחה במכון ויצמן. הבדיקה קיבלה את אישור משרד הבריאות הישראלי וחברות הביטוח ומשמשת ככלי חשוב בידי אונקולוגיים שמייחסים לה יכולת ניבוי גבוהה להצלחה טיפולית בחולים. קנבוטק חברה ל-CureResponce לאחר שמספר אונקולוגים בכירים בישראל הבהירו שתוצאות חיוביות יהוו עבורם אינדיקציה חיובית להצלחת הטיפול גם בבני אדם.
תוצאות ראשוניות מהניסוי על רקמות החולות חזרו ואוששו את תוצאות קודמות של קנבוטק בתאים ומהוות צעד חשוב בדרך להוכחת יעילות המוצרים בבני אדם. בין הממצאים החשובים, מוצרי OncoRix הראו:
  • פעילות סינרגטית בשילוב עם טיפול כימותרפי נפוץ: הגברת היעילות האנטי סרטנית של הכימותרפיה שניתנה בריכוזים נמוכים ויעילות אנטי סרטנית הגבוהה משמעותית מטיפול כימותרפיה בלבד.
  • השפעת הטיפול על תאי מערכת החיסון בסביבה הגידולית שעשויה להעיד על הפעלת התאים החיסוניים ברקמה.משמעות התוצאות היא כי יתכן ובעתיד ניתן יהיה להשיג יעילות מוגברת של הרג תאי סרטן שד תוך הפחתה במינוני הכימותרפיה הדרושים, מה שצפוי להפחית משמעותית גם את תופעות הלוואי, ולאפשר מזור ליותר מטופלות, מאחר וכיום נדרשת לעיתים הפחתת מינון לאור תופעות הלוואי של התרופות האנטי סרטניות.
ההערכה היא כי שיעור משמעותי ממטופלות סרטן השד צורכות כבר היום קנאביס רפואי במקביל לטיפול התרופתי, במטרה לטפל בתסמינים  של התהליך הגידולי ובתופעות הלוואי של הטיפולים האונקולוגיים. OncoRix מציעה להן פתרון אשר יקטין את השפעת תופעות הלוואי וגם יהיה בעל פוטנציאל ממשי להעצים את הטיפול האנטי סרטני עצמו.
סדרת מוצרי האונקולוגיה האינטגרטיבית של קנבוטק נבנתה על בסיס מידע ספרותי נרחב ויעילותה נבדקה במספר מודלים מחקריים שונים. מוצרי הקנבנואידים ינתנו בצורה של Soft Gel ומיצויי הפטריות בצורה של קפליות כאשר בכל אחד מהפתרונות הוטמעה גם טכנולוגיית דליברי-סיסטם ייחודית לשיפור יעילות הטיפול. המוצרים הותאמו במיוחד כדי להשתלב בפרוטוקולי הטיפול האונקולוגים הנוכחיים, במקביל לתרופות הקונבנציונליות, תחת רגולציית הקנאביס הרפואי.
המוצרים צפויים להתחיל להימכר בקליפורניה בחודשים הקרובים, תחת המותג OncoRix, כאשר שני הפתרונות הראשונים שיושקו הם לתמיכה במטופלות סרטן השד ובכאבים  הקשורים למחלה הגידולית  ולאחר מכן יושקו גם הפתרונות לסרטן המעי הגס, הלבלב, הריאות והערמונית. הפתרונות יוצעו במסגרת של תכנית חצי שנתית שבה המטופל האונקולוגי יצרוך את המוצרים האינטגרטיביים במקביל לטיפול הקונבנציונלי. במסגרת התוכנית יקבל המטופל גם ליווי של אחות אונקולוגית אישית וייעוץ מקצועי מצוות המומחים הקליניים של קנבוטק.
במקביל להשקת המוצרים המסחרית, קנבוטק צפויה לערוך בקליפורניה ניסוי קליני-תצפיתי בו תאסוף מידע רלוונטי מהמטופלים על מנת לבדוק את הטיפול המשולב בבני אדם. התוצאות שיאספו ישמשו את קנבוטק במאמצים השיווקיים לחדירה לשוק האונקולוגי בקליפורניה וכן בבניית מערכת פרסונליזציה (התאמה אישית) אשר נמצאת בשלבי פיתוח בימים אלו.
בניסוי הנוכחי נלקחו גידולים סרטניים רק ממטופלות עם סרטן שד המבטא קולטנים (רצפטורים) להורמונים (סרטן שד לומינלי) שהינו השכיח ביותר מבין גידולי סרטן השד  ונבחן השילוב עם הכימותרפיה הנפוצה והמקובלת בפרוטוקול הטיפול. יצוין כי קנבוטק הראתה בעבר יעילות שונה בתתי סוגים נוספים של סרטן השד.
בימים אלו קנבוטק שוקדת על סיום הייצור של המלאי הראשוני על פי הרגולציה המקומית בקליפורניה, גיבוש צוות לניהול הפרויקט בקליפורניה וגיוס הון ייעודי אשר יבטיח  חדירה מוצלחת לשוק האונקולוגי המקומי.
מנכ"ל קנבוטק, אלחנן שקד מסר: "זוהי אבן דרך משמעותית נוספת בדרך של קנבוטק להיות מובילה של שוק האונקולוגיה האינטגרטיבית. מוצרי OncoRix מיועדים לשימוש כטיפול משולב  כימותרפיה במספר סוגי סרטן, וצפויים להיות מושקים בחודשים הקרובים בקליפורניה, כשהמטרה של החברה היא להציב סטנדרט חדש בתעשייה האונקולוגית".
פרופ' תמי פרץ, אונקולוגית בכירה מסרה: "שיעור לא מבוטל של חולי סרטן מטופלים כיום בקנאביס במקביל לטיפול הקונבציונלי. המוצרים האינטגרטיביים המפותחים על ידי קנבוטק ייחודיים בכך שהם מפותחים בסטנדרטים הדומים לאלו של תעשיית התרופות ומשלבים מספר חומרים פעילים. המוצרים של החברה הדגימו פעילות מרשימה ומבטיחה מאוד בתרביות תאים שנבדקו במעבדה. על בסיס ניסויים אלו, יש מקום להתחיל לבחון את האפשרות של שילוב המוצרים גם בחולות סרטן השד".
ד"ר יצחק אנג'ל, היועץ הפרמקולוגי של קנבוטק מסר: "האפקט הסינרגטי החזק שהראו המוצרים בינהם וכן בשילוב הכימותרפיות על רקמות של סרטן השד הביא ליעילות מוגברת בהרג תאים.  המערכת הניסויית הייחודית של  CureResponce  מאפשרת  ניסוי פונקציונלי במערכת תאים בתלת-מימד שבה ניתן לבצע פרסונליזציה של הטיפול , ומבכך מקרבת אותנו לחולות עצמן.   אנו שואבים עידוד מתוצאות אלו המהוות אבן דרך נוספת וחשובה בהוכחת ההיתכנות המדעית של המוצרים. אנו נמשיך לעבוד בכדי לספק מזור לחולים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה