בריאות

חסר תקדים: משלחת ישראלית יצאה לברלין להכין ביה"ח מקומי לתקיפה רוסית

משלחת מטעם בית החולים שיבא תל השומר, שהתה בחודשים האחרונים בבירת גרמניה, במטרה לייעץ להנהלת בית החולים הגדול בעיר בהכנות מיגון לירי טילים אפשרי מכיוון רוסיה
מערכת ice | 
דגלי רוסיה ואוקראינה (צילום shutterstock)
אם ב-1945, הייתם אומרים למישהו שמדינת היהודים הולכת לעזור לגרמניה להתכונן מפני תקיפה רוסיה אפשרית, סיכוי טוב שהייתם מאושפזים בכפייה. אבל במציאות של 2023, זה אכן מה שקורה. משלחת מטעם בית החולים שיבא תל השומר, שהתה בחודשים האחרונים בבית החולים "שריטה" (charité) שבברלין, הכולל 3,000 מיטות אשפוז, במטרה לייעץ להנהלת המוסד להכין אותו לתקיפת טילים אפשרית מכיוון רוסיה, כך נחשף ב"ישראל היום".
מקור האיום הוא מובלעת רוסית בשם קלינינגרד, הנמצאת בלב אירופה, בין פולין לליטא. על פי המומחים, טילים בליסטיים יכולים להגיע משם תוך חמש וחצי דקות בלבד לברלין והגרמנים ביקשו סיוע מישראל, למודת הניסיון בהתנהלות תחת אש. יואל הר־אבן, ראש החטיבה הבינלאומית לפיתוח משאבים במרכז הרפואי שיבא, שעמד בראש המשלחת, אמר: "גרמניה לא הייתה מאוימת ביטחונית ב־80 השנים האחרונות וכך גם נראים בתי החולים שלה. השלטון המקומי מוטרד מאוד מהאפשרות שהמלחמה באוקראינה תצא מכלל שליטה, ומיכולת מסוימת שיש לרוסים לתקוף בשטח המדינה".
עוד הוסיף הר-אבן: "אין בברלין מקומות פריסה חלופיים לתשתיות קריטיות כמו חדרי ניתוח, חדרי טיפול נמרץ או פגיות. אצלנו בישראל התשתיות האלה לא רק קיימות, הן גם ממוגנות כהלכה או שהן נמצאות במרתפים". על חדר טיפול נמרץ בבית החולים, שנמצא בקומה החמישית בבניין עם חלונות גדולים, הוא אמר: "כשבאים לאמוד סיכונים, מדובר בנקודת תורפה".
המשלחת כמובן לא לוקחת כמובן מאליו את שיתוף הפעולה בין גרמניה לישראל, לאור ההיסטריה בין העמים. כך אמר ראש המשלחת בנושא: "אנחנו ניגשים לאירוע הזה בכובד ראש, אם בשל הידיעה של מה שהתחולל לפני 80 שנה, ואם משום רצונה של גרמניה להתנקות מפשעיה. פרופ' קרייס (מנהל ביה"ח שיבא תל השומר) הוא בן לשורדי שואה והוא אמר שאם אבא שלו היה חי - הוא היה מת מעצם הידיעה שהבן שלו מסייע לגרמנים. גם אני, כדור שלישי, בטוח שסבתא שלי הייתה מתה. המשלחת הזו היא הוכחה לנצחיות היהודית של צה"ל ושל מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה