בריאות

החל ממחר: הסוף לעטיית המסכות בישראל

החל ב-16.2 מתבטלת חובת עטיית מסיכות במוסדות רפואיים ובמוסדות מגן אבות ואימהות וכן מתבטלת החובה להציג בדיקת קורונה למבקרים בכניסה למוסדות מגן אבות ואימהות. ועדיין, חובת הבידוד למאומתים נשארת עד ה-15.5.203
מערכת ice | 
מסכות (צילום vecteezy)
משרד הבריאות מעדכן, כי החל ממחר בחצות (הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי) מתבטלת חובת עטיית מסיכות במוסדות רפואיים ובמוסדות מגן אבות ואימהות וכן מתבטלת החובה להציג בדיקת קורונה למבקרים בכניסה למוסדות מגן אבות ואימהות.
במקביל, חובת הבידוד הביתי על מאומתים לקורונה נמשכת עד לתאריך ה 15.5.23, חובת עטיית מסיכה בדרך למקום בידוד (רלוונטי רק למאומת) נמשכת עד לתאריך ה-15.5.23. משרד הבריאות ממליץ גם כעת לאוכלוסיות בסיכון, לרבות בני 65 ומעלה, לעטות מסיכות בחללים סגורים בכדי להגן על עצמם. 
בישראל המצב שונה לעומת העולם, כאשר כ-900 מיליון בני אדם בסין נדבקו בנגיף הקורונה נכון ל-11 בינואר, לפי מחקר של אוניברסיטת פקין. הדו"ח מעריך כי 64% מאוכלוסיית המדינה חלה בווירוס. על פי הדו"ח, מחוז גאנסו "מוביל" את כמות הנדבקים עם 91% מהאוכלוסייה ומיד אחריהם מחוזות יונאן (84%) וצ'ינגהאי (80%).
אפידמיולוג סיני בכיר הזהיר גם כי המקרים יגדלו בסין הכפרית במהלך השנה החדשה. שיא גל הקורונה בסין צפוי להימשך חודשיים עד שלושה חודשים, הוסיף זנג גואנג, לשעבר ראש המרכז הסיני לבקרת מחלות.

סין הפסיקה לספק סטטיסטיקות קורונה יומיות מאז שנטשה את מדיניות אפס קורונה, אבל בתי חולים בערים הגדולות – שבהן מתקני הבריאות טובים ונגישים יותר – נעשו צפופים בחולי קורונה ככל שהנגיף התפשט ברחבי המדינה.
בנאום באירוע מוקדם יותר החודש, מר זנג אמר שהגיע "הזמן להתמקד באזורים הכפריים". קשישים, חולים ונכים רבים באזורים הכפריים כבר נותרו מאחור במונחים של טיפול בקורונה, הוא הוסיף. בחודש שעבר, סין נטשה בפתאומיות את מדיניות האפס קורונה. היא גם פתחה מחדש את גבולותיה ביום ראשון שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה