בריאות

המשלחת הישראלית של מד"א חוזרת ארצה עם הישגים גדולים

לאחר כ- 8 ימים משלחת מד"א מתכוננת לחזור ארצה. פראמדיקים של מד״א בבית חולים שדה ממשיכים לסייע לנפגעים באזור האסון
מערכת ice | 
רעידת האדמה בטורקיה (צילום רויטרס)
המשלחת הישראלית הראשונה שיצאה לטורקיה על מנת לסייע באיתור, חילוץ וטיפול בנפגעים באזור האסון - התארגנה הבוקר (ב׳) לסיום המשימה ועושה כעת את דרכה חזרה ארצה. במהלך 8 ימים מורכבים הצליחו חברי המשלחת לחלץ 19 בני אדם מתוך ההריסות - בעודם בחיים.
נציג מגן דוד אדום במשלחת פיקוד העורף סא״ל במיל' פליקס לוטן, מסכם את הפעילות באזור האסון ומספר על  פעולות החילוץ בתוך ההריסות. ״אני לא זוכר שהלכתי לישון בכלל בימים הראשונים״, מספר פליקס, ״היינו בשטח ספציפי וכל הכוח עבד על מעט מאוד שעות שינה ואוכל - לא כי לא היה, אלא כי אין זמן לאכול ואין זמן לבזבז. עברנו ממקום למקום, מבניין לבניין ובשלב מסוים אנחנו מתחילים חילוץ ארוך מאוד - שני אנשים שנלכדו תחת ההריסות של אחד הבניינים.״
שעות לתוך אותו חילוץ מורכב, פליקס מקבל הודעה שיש חילוץ נוסף - אישה שזוהתה תחת ההריסות לא רחוק משם ונמצאת במצב מורכב מאוד. ״הרופא של יחידת החילוץ ביקש עוד איש רפואה בכיר איתו כדי לקבל החלטות ואני מגיע לשם במהירות. הרגל של האישה, בת 27 לכודה בצורה מורכבת תחת ההריסות ואנחנו מתלבטים אם לבצע כריתה על מנת לחלץ אותה. הזמן פועל לרעתנו, אחרי התייעצות עם קצין חילוץ אנחנו מקבלים החלטה שלא כורתים את הרגל וממשיכים בשיטת חילוץ שונה. השיטה הזו מתחילה לעבוד ואחרי שעה אנחנו מצליחים לשחרר את הרגל בלי לכרות אותה. האישה הייתה בחלל מאוד צר וצפוף, מאוד קשה לזוז שם, אבל שעה נוספת עברה והצלחנו לחלץ אותה החוצה בחיים.

סא״ל במי'ל פליקס לוטן קרדיט (דוברות מד"א)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה