בריאות

יותר בריא משחשבתם: אכילת ג'אנק פוד עשויה לעזור לדבר הבא

מחקר חדש בבריטניה מגלה - לאכילת ג'אנק פוד יש סגולות שלא ידענו עליהם. אז מה הקשר בין אכילת המבורגר שמנוני, תולעים טפיליים והמערכת החיסונית נחשף
מערכת ice | 
שמונה 8 (צילום יח"צ)
למדענים בבריטניה יש דרך מפתיעה (ומעוררת תאבון) להיפטר מתולעיםג'אנק פוד. המחקר שלהם מגלה שתזונה עתירת שומן מאפשרת למערכת החיסון להיפטר מטפילים, שהם הגורם המוביל לחולי ומוות בעולם המתפתח.
תולעים טפיליות משפיעות על חייהם של כמיליארד בני אדם ברחבי העולם, במיוחד אלו המתמודדים עם תברואה לקויה וגישה למוצרי היגיינה. אחד הטפילים הללו, הנקרא "תולעת שוט", חי במעי וגורם לזיהום הנקרא טריכוריאזיס. זיהום זה פוגע במעי הגס ועלול להוביל לכאבי בטן, בחילות, הקאות, כאבי ראש ואפילו צואה מדממת.

במדינות המערב, דיאטות עתירות שומן הן די נפוצות. למרות זאת, עדיין לא ברור כיצד "התזונה המערבית" האופיינת מקיימת אינטראקציה עם זיהומי תולעים. צוות מאוניברסיטת לנקסטר בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת מנצ'סטר ניסה למצוא תשובה לשאלה.
"על מנת שנוכל ללמוד כיצד תזונה משפיעה על זיהום תולעת טפילים, השתמשנו במודל עכבר, Trichuris muris, הקשור קשר הדוק לתולעת השוט האנושית Trichuris trichiura ולראות כיצד תזונה עתירת שומן משפיעה על חסינות", אמרה הכותבת הראשית ד"ר אוולין פונג'יקה בהודעה לתקשורת.
בעבר, עדויות הצביעו על כך שתגובות חיסון שמוציאות את הטפיל נשענות על תאי דם לבנים שנקראו תאי T-helper 2 לעזרה. הם נועדו להרוג טפילים במערכת העיכול. מחקר זה מרא שדיאטה עתירת שומן – לא להתבלבל עם השמנת יתר – מגבירה מולקולה על תאי העזר הללו הנקראת ST2, ומגבירה את התגובה של T- helper 2 לסילוק תולעים טפיליות ממערכת המעי הגס. זה בניגוד לדעה הרווחות שדיאטות עתירות שומן מזיקות לבריאות.
"די הופתענו ממה שמצאנו במהלך המחקר הזה. דיאטות עתירות שומן קשורות בעיקר לפתולוגיה מוגברת במהלך המחלה. עם זאת, במקרה של זיהום בתולעי שוט, דיאטה עתירת שומן זו מאפשרת לתאי T- helper לבצע את התגובה החיסונית הנכונה כדי לגרש את התולעת", אמר ג'ון וורת'ינגטון מהמחלקה לביו רפואה ומדעי החיים באוניברסיטת לנקסטר.
למרות שלא ניתן לתרגם את הממצאים הללו ישירות כך שהמשקל ממלא תפקיד פעיל, מחקרים אחרים דיווחו כי שמירה על משקל תקין יכולה לתמוך בגוף גם במלחמה נגד טפילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה