בריאות

טרגדיה: ראש הקהילה היהודית ואשתו אותרו ללא רוח חיים

סוף עצוב: אחרי שלושה ימים, החשש הכבד התממש אחרי שצוות חילוץ מיוחד מישראל איתר את בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, שנמצאו בין ההריסות ללא רוח חיים
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
סוף עצוב: לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, אמש (רביעי) הגיע לאנטקיה שבטורקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א. צוות החילוץ הגיע לבניין שקרס ברעידה, בו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה.
המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, שלמרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים. ארגון זק"א עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי מרגע קבלת הדיווח במוקד זק"א. בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות. 
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט ספד לרב ג'ונדי ואמר: "הקהילות היהודיות באירופה כאובות לאור הידיעה הטראגית על פטירתם של ראש הקהילה היהודית בעיר שאול ג'נודי, ורעייתו פורטונה. אנו מחזקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. הרב ג'ונדי היה איש של חסד ואמת והוביל בגאון במשך שנים את הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה. הוא פעל לשמירה על החיים היהודיים בעיר באנטקיה וקידם ערכים של אהבת התורה, אהבת ישראל ואהבת הבריות כולן. יהי זכרו ברוך".
הרב שאול ג'נודי נולד ב-1940 בטורקיה. לפני שהפך לראש הקהילה היהודית באנטקיה, היה איש עסקים מכובד ואדם מעורב מאוד בקהילה היהודית. במסגרת תפקידו פעל במסירות רבה לשמירה על החיים היהודיים ולשמירה על בית הכנסת בעיר אנטקיה. אנשי הקהילה היהודית בטורקיה מספרים על איש אהוב ומכובד שהיה תורם רבות לקהילה היהודית ובעל צדקה.
כזכור, בית הכנסת המקומי ניזוק בסדרת רעידות האדמה העזות שפקדה את מרכז המדינה. אנטקיה, היא (בשמה הנוסף אנטיוכיה) היא עיר הלניסטית עתיקה  שבה התגוררו יהודים במשך יותר מ-2,300 שנים, מאז הקמתה למעשה בשנת 300 לפני הספירה. 
גודל הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה היה קטן והשתנה עם השנים, מאז הקמתה של העיר התגוררה בה קהילה יהודית שלפרקים הייתה גדולה ובמהלך המאה העשרים הצטמצמה הקהילה היהודית עד שנשארו עשרות בודדות של אנשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה