בריאות

שומעות? זה החומר במקלחת שיגרום לכן לסוכרת

מחקר חדש בבשורה לא נעימה לנשים. חומר כימי שנפוץ במוצרי היגינייה אישית כמו סבון רחצה ושמפו מעלה את הסיכון לנשים לפתח סוכרת במעל ל-60%. המקלחת אף פעם לא הייתה מסוכנת כל כך
מערכת ice | 
אמבטיה (צילום freepik)
חומר כימי נפוץ במוצרי היגיינה אישית כמו סבון רחצה ושמפו יכול להעלות את הסיכון של אישה לפתח סוכרת במעל ל-60%, כך עולה ממחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת מישיגן אומרים שלאלה עם רמות גבוהות יותר של פתלטים בשתן יש סיכוי גבוה ב-30% עד 63% לפתח את מחלת הסוכרת.
פתלטים משפרים את העמידות של פלסטיק. הם נפוצים במוצרי טיפוח, צעצועים לילדים ואריזות מזון ומשקאות. פתלטים הם אפילו מרכיב בניחוחות כדי לעזור לריח להישאר זמן רב יותר על העור.

עם זאת, מדענים קוראים להם גם כימיקלים משבשי אנדוקריניים (EDRs) מכיוון שהם מחקים אסטרוגן. מחקרים קשרו אותם לסרטן השד והשחלות, כמו גם לגיל המעבר המוקדם.
"המחקר שלנו מצא שפתלטים עשויים לתרום לשכיחות גבוהה יותר של סוכרת בנשים, במיוחד נשים לבנות, במשך שש שנים", אמר ד"ר סון קון פארק, מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת מישיגן, בהודעה לתקשורת. "אנשים נחשפים לפתלטים מדי יום ומגדילים את הסיכון שלהם למספר מחלות מטבוליות. חשוב שנתייחס ל-EDC כעת מכיוון שהם מזיקים לבריאות האדם".
הם עשויים גם לשנות את האופן שבו בני אדם מאחסנים שומן, מה שמוביל להשמנה. מחקרים אחרים מצאו שפתלטים מסוימים עלולים לגרום לבעיות פוריות. ניסוי אחד אפילו מצא שלנשים יש סיכוי גבוה יותר ללידה מוקדמת אם יש להן רמות גבוהות של פתלטים בדם לפני ההיריון.
ניתוח של 1,308 נשים ברחבי ארה"ב הראה שריכוזים מעל הממוצע העלו את השכיחות של סוכרת מסוג 2 ב-30 עד 63 אחוזים. כחמישה אחוזים מהמשתתפות פיתחו את המצב במהלך שש שנים.
"המחקר שלנו הוא צעד בכיוון הנכון לקראת הבנה טובה יותר של השפעתם של פתלטים על מחלות מטבוליות, אבל יש צורך בחקירה נוספת", סיכם פארק.
חוקרים גילו את התוספים, המשמשים במהלך ייצוק הפלסטיק, במוצרים יומיומיים רבים, החל מבקבוקי מים ועד לוחות רצפה ויניל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה