בריאות

לחוצים? זו הדרך הטובה ביותר לשחרור לחצים

לחץ בעבודה? לחץ בבית? המחקר הזה מצא את הפתרון להורדת הלחץ - הכרת תודה. זו ההשפעה החיובית של הכרת תודה ואיך פעולה פשוטה זו תשפיע לחיוב על הגוף שלנו
מערכת ice | 
לחץ
אמנם אנחנו לא יכולים לשלוט בכל האירועים הסובבים אותנו בחיים, אך אנחנו כן יכולים לשלוט (או לפחות לנסות) בדרך בה אנחנו מגיבים לאירועים. זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל ממצאים חדשים מאירלנד מראים שהפרספקטיבה חשובה שהחיים מפילים עלינו את המכה התורנית.
חוקרים אומרים שהכרת תודה יוצרת "אפקט חוסם מתח ייחודי" בכל הנוגע לתגובה למתח פסיכולוגי חריף ולהחלמה ממנו. מחברי המחקר מוסיפים כי אימוץ השקפת עולם אסירת תודה יכולה אפילו לשפר את בריאות הלב וכלי הדם.

בעוד שלחץ הוא היבט בלתי נמנע בחיים, מחקרים ממשיכים להראות שיותר מדי יכול להשפיע לרעה על הבריאות והרווחה כאחד. ליתר דיוק, עודף מתח יכול להוביל ליתר לחץ דם, הגברת תחלואה קרדיו-וסקולרית וסיכון למחלות לב. עם כל זה בחשבון, מחברי המחקר מאוניברסיטאות מיינות' ולימריק ניסו להבין יותר טוב כיצד תגובות לאירועים מלחיצים משפיעות על בריאותנו העתידית, כמו גם אם יש גורמים שיכולים למלא תפקידים מרכזיים של חוסמי מתח.
צוות המחקר מציע כי בעוד מחקר קודם הראה כי הכרת תודה ואיזון השפעה (איזון בין רגשות חיוביים לשליליים) ממלאים תפקידי מפתח כ"חוסמי מתח", עד כה היו מעט מאוד מחקרים שבדקו את ההשפעה של משתנים אלו על התאוששות קרדיו-וסקולרית ממתח פסיכולוגי חריף. מחברי המחקר בחרו להתמקד בשיקול זה, כמו גם האם איזון השפעות ממתן את הקשר בין הכרת תודה ותגובות קרדיו-וסקולריות ללחץ פסיכולוגי חריף.
חלק המחקר בפועל של פרויקט זה התקיים באוניברסיטת מיינות' והקיף בסך הכול 68 סטודנטים לתואר ראשון (24 גברים, 44 נשים) בין הגילאים 18 עד 57. הניסוי כלל משימות מעבדה שגרמו למתח בקרב המשתתפים, בעוד החוקרים מדדו תגובתיות קרדיו-וסקולרית והתאוששות בתגובה ללחץ.
התוצאות הבאות מגלות שמצב של הכרת תודה מנבא תגובות לחץ דם סיסטולי נמוכות יותר לאורך כל תקופת בדיקות הלחץ. משמעות הדבר היא, אומרים מחברי המחקר, שהכרת תודה מקדמת אפקט חוצץ מתח ייחודי הן על התגובות וההתאוששות ממתח פסיכולוגי חריף. הצוות גם מצא שאיזון השפעות מגביר את ההשפעות של רגשות אסירי תודה.
לסיכום, מחברי המחקר מאמינים כי לממצאים אלו יש תועלת קלינית. ישנן התערבויות רבות להכרת תודה בעלות נמוכה שיכולות לסייע בקידום רווחה משופרת. לדוגמה, מחקר אחד קודם מצא לחולי לב המשתמשים ביומני הכרת תודה יש תוצא קרדיו-וסקולריות טובות יותר מאלו שלא. הפרויקטים הקודמים הללו, בשילוב עם הממצאים האחרונים הללו, מצביעים בתוקף על כך שהכרת תודה היא כלי שימושי במאבק במתח ובבריאות לב וכלי דם לקויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה