בריאות

זה התואר שישראל קיבלה בעולם - והוא לא מאד מחמיא

ניסוי ישראלי חדש מנסה, ונדמה שגם מצליח, למצוא פתרון לחולים עם חסימות בכלי דם קטנים, כל זה על מנת למנוע מצב לכאורה בלתי נמנע של קטיעת גפיים. האם מדובר בפיתוח שיוריד אותנו מרשימת המדינות המובילות בקטיעות גפיים?
מערכת ice | 
חדר ניתוח-אילוסטרציה (צילום freepik)
על פי נתוני ארגון המדינות המפותחות מדינת ישראל היא בין המובילות בקטיעות הגפיים. לא מדובר בנתון מחמיא או מעודד במיוחד, אך ניסוי קליני חדש שנעשה כאן בארץ פועל על מנת לשנות אותו. 
על פי האתר של N12, צוות ישראלי עובד על פיתוח של טיפול חדשני שמטרתו להפחית במספר המקרים הנדרשים בקטיעה כפתרון בלתי נמנע. ד"ר יעל פורת, מנכ"לית החברה BioGenCell שעובדת על הפיתוח, מספרת שהטיפול עוד בסיס הדם שנלקח מהחולה. מאותה דגימה מופקים תאים רפואיים לאותו החולה ועל כן החולה הוא בעצם זה שמרפא את עצמו.
יתרה מכך, החולה הייעודי של אותו הטיפול הוא זה שלוקה במחלות הנוגעות לכלי דם קטנים - אלו שכיום קשה למצוא להם פתרון יעיל שלא נגמר בקטיעה. יתרה מכך, מטרת הטיפול הוא להיות פשוט מאד, כך שניתן יהיה לקבל את הסיוע גם בקופות החולים.
אחד החולים שלוקח חלק בניסוי מעיד שההליך שהוא עבר אכן היה פשוט ורק נלקח ממנו דם, שאחר כך הוחזר לאזור בו יש חסימת עורקים. מאז, הוא מעיד כי הכאבים ברגלו נעלמו ואף הצילו את האזור הפצוע ברגל, ממנו סבל. בעוד שלא היה סיכוי רב להחלמה, בזכות הניסוי הוא ממשיך לחיות את חייו כרגיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה