בריאות

הסוף לאלימות נגד רופאים או בדיחה: כך ייראה 'הקו החם'

בחודש הבא יופעל קו שבו ניתן יהיה לדווח על אירועי אלימות בזמן אמת נגד צוותים רפואיים, אבל מתברר שהפתרון רחוק מלהרגיע את הצוותים הרפואיים, אבל מסתבר שהקו הזה יפעל רק בימות השבוע עד השעה 18:00
מערכת ice | 
בית חולים סורוקה (צילום יחצ)
הסוף לאלימות הרופאים או מס שפתיים? משרד הבריאות הודיע שהחל בחודש הבא יופעל "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות בזמן אמת נגד צוותים רפואיים, אבל מתברר שהפתרון רחוק מלהרגיע את הצוותים הרפואיים.
מסתבר שהקו הזה יפעל רק בימות השבוע עד השעה 18:00. יש לציין כי דווקא בשעות הערב, מתרחשים מרבית מקרי האלימות כאשר המאבטחים במחלקות כבר הולכים ומסיימים את יום עבודתם לרוב ותחושת הביטחון של הצוותים הרפואיים מתערערת. כך על פי דיווח של מאיר מרציאנו, כתב הבריאות של חדשות 13.

נוסף על כך בהמשך להחלטת הממשלה מחודש מאי 2022, המשטרה טרם סיימה להציב את נקודות שיטור בכל 28 בתי החולים בישראל (לא כולל הפסיכאטרים). עד כה הוצבו ב-23, ולא בכולם השוטרים נמצאים 24/7.
כזכור, רק לאחרונה ד"ר יריב פרוכטמן, רופא הילדים בכיר מבית החולים סורוקה שבבאר שבע הותקף באלימות על ידי זוג צעירים לאחר שאלה טענו כי מגיע להם פטור מתור. לדברי ד"ר פרוכטמן בתחילה בני הזוג צעקו, קללו והתפרעו במסדרונות המחלקה, וכשניסה להרגיע את הרוחות האש הופנתה אליו. בעקבות ההתפרעות הוזעקו למקום צוותי הביטחון ושיטור שעצרו את בני הזוג.
מהמשטרה נמסר כי התקיפה התרחשה על רקע "חילוקי דעות" של בני הזוג עם הרופא. לפי המשטרה, "שוטרי תחנת באר שבע הגיעו למקום ועכבו את החשודים לחקירה". מטעם בית החולים סורוקה נמסר: "מגנים בחריפות אירועי אלימות כלפי עובדינו. הדעת אינה סובלת שמטופלים או מלוויהם תוקפים אנשי צוות בשעה שהם מעניקים טיפול מסור ומקצועי. זוהי תופעה חמורה שדורשת למצות את הדין ולהחמיר עד כמה שאפשר עם מי שתוקף מילולית או פיזית צוותים רפואיים".
 
שר הבריאות אריה דרעי אמר בתגובה לאירוע כי הוא "מזועזע מתקיפת רופא הילדים בבית החולים סורוקה. כשר הבריאות אני מודיע - לא נאפשר לאירועי אלימות נגד צוותים רפואיים לעבור בשקט. אנו מחויבים לשמור על ביטחונם של עובדי מערכת הבריאות שמצילים חיים ופועלים יום-יום לשמירה על בריאות הציבור. אני קורא לרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקפים ולהענישם בחומרה על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה