בריאות

המדינה שילמה מיליונים, אך הקופות לא מטפלות בשיני הקשישים

המדינה העבירה מיליוני שקלים לקופות החולים, כדי שיפעילו ניידות טיפולי שיניים בבתי אבות בהם קשישים סיעודיים שאינם יכולים להגיע למרפאות. אלא שבפועל השירות עדיין לא מסופק והקשישים סובלים
מערכת ice | 
טיפול שיניים (צילום קובי גדעון פלאש 90)
קשישים סיעודיים רבים השוהים בבתי אבות ודיור מוגן אינם מסוגלים להתנייד למרפאות לקבלת טיפולי שיניים. המדינה משלמת מיליונים לקופות החולים כדי שיפעילו ניידות טיפול שיגיעו אל הקשישים – אך בפועל השירות לא מסופק.
אתר N12 פרסם כי משרד הבריאות הקצה 7.5 מיליון שקלים לטובת טיפולי שיניים לקשישים, ו-66.7 מיליון שקלים נוספים להרחבת הזכאות לטיפולי שיניים מגיל 72. אך למרות שקופות החולים נדרשו להפעיל את ניידות הטיפול מחודש ספטמבר 2022 לכל המבוטחים שנמצאים במרכזים עם יותר מ-150 דיירים, בפועל זה לא קורה.

נעמה וינר, מנכ"לית "האגודה לזכויות החולה", אמרה כי התוצאה היא שקשישים הסובלים מבעיות שיניים ואין להם יכולת להגיע למרפאות, ממשיכים לסבול ומצבם מחמיר עד כדי איבוד היכולת לאכול ופגיעה ממשית באיכות חייהם".
משרד הבריאות מסר בתגובה: "המשרד פנה לקופות החולים בבקשה לקבלת מידע על היקף השירות שניתן עד כה במסגרת הרחבת הזכאויות, כאשר ידוע כי חלק מקופות החולים מספקות את השירות וחלקן מצויות בהליכי מכרז מתקדמים".
משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "אנו פועלים להפעיל בקרוב ניידת שתעניק טיפולי עזרה ראשונה לדרי המוסדות. פנינו למשרד הבריאות על מנת לדייק את הצרכים, את קהל היעד ואת סוגי הטיפולים הרלוונטיים כדי שנוכל לאבזר את הניידת בכל הציוד הנדרש".
תגובת מכבי שירותי בריאות: "מכבי יצאה להליך רכש מול ספקים המספקים שירות זה. עד תחילת מתן השירות מכבי מממנת טיפולים אלו עבור האוכלוסיה המדוברת ומבצעת החזרים מלאים על טיפולי השיניים".
ממאוחדת נמסר בתגובה: "לאחר בדיקה מעמיקה שבוצעה, מצאנו שהדרישה בפועל לשירות כמעט ולא קיימת. יחד עם זאת, בימים אלה אנחנו בודקים שוב את ההיתכנות ונמצאים בקשר עם חברה המפעילה ניידות שיניים".
מלאומית נמסר: "החל ממחצית שנת 2021 קופת החולים מספקת טיפולי שיניים למטופלים מוגבלים השוהים בביתם או במוסדות. עד כה הענקנו טיפולי שיניים לעשרות מבוטחי הקופה הזכאים לטיפולי שיניים במסגרת סל ישיש עוד בטרם עודכן צו ביטוח בריאות ממלכתי בספטמבר האחרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה