בריאות

תביעה: "תינוקת בריאה נפטרה בגלל רשלנות וזחיחות הרופאים"

תינוקת בת 4 חודשים נפטרה לפני כשלוש שנים בחדר המיון של בית החולים העמק, לאחר שבמשך שעה וחצי לא הצליח הצוות הרפואי לקחת ממנה דם ודקר אותה שוב ושוב. הוריה תובעים את בית החולים בגין רשלנות רפואית
מערכת ice |  8
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
הוריה של תינוקת אשר נפטרה בגיל 4 חודשים בחדר מיון ילדים של בית החולים העמק בעפולה, תובעים את בית החולים בגין רשלנות רפואית לאחר שלטענתם "היא מתה בגלל האגו והיהירות של הרופא".
"ישראל היום" חשף את הפרשה לפיה ב־22 בספטמבר 2021 הובאה התינוקת נוגה פנסו למיון לאחר שלא הצליחה לתת שתן במשך מספר שעות. הצוות הרפואי ניסה לקחת לה דם במשך שעה וחצי ודקר אותה פעמים רבות ללא הצלחה, עד שלבסוף היא קרסה ונפטרה.

הסבתא, צופית חמי, בעצמה אחות ותיקה בבית החולים העמק, סיפרה לעיתון כי "כשהגענו היא היתה במצב טוב ובהכרה מלאה. לא היה מקום שלא דקרו אותה במיטה של הקבלה במיון. ביקשנו מהם לקרוא לרופא מרדים שיחבר אותה לעירוי וייקח לה דמים, אבל הם לא היו מוכנים לשמוע אותנו וניסו שוב ושוב לעשות זאת, ללא הצלחה. כל הזמן הזה היא צרחה עד שהיא הלכה ודעכה".
את התביעה נגד בית החולים ונגד שירותי בריאות כללית הגישה עו"ד ענת גינזבורג. במקביל, משרד הבריאות הקים לבקשת המשפחה ועדת בדיקה לפרשה, בראשותה של מנהלת היחידה לרפואה דחופה לילדים בבית החולים לילדים דנה באיכילוב, ד"ר איילת רימון.
על פי התביעה, התינוקת הובאה למיון לקראת השעה 21:00 ו"לא הראתה סימן של מצוקה, היתה חייכנית, חיונית ופעלתנית כרגיל". בחדר המיון מדדי לחץ הדם, הסטורציה והחום היו תקינים. "הרופא ושתי האחיות החלו לדקור את התינוקות בידיה וברגליה במטרה לקחת דם ולהחדיר עירוי. במשך זמן ארוך מאוד של יותר משעה הרופא והאחיות דקרו את התינוקת עשרות פעמים במקומות שונים לאורך הידיים והרגליים אך לא הצליחו לפתוח וריד ולהחדיר עירוי, כשכל הזמן הזה התינוקת צרחה ובכתה בכי תמרורים".
הסבתא והאם התחננו בפני הרופא במיון שיזעיק רופא בכיר ומומחה לטיפול נמרץ ילדים או להרדמה, אבל הרופא התריס בפניהם "מה מרדים יודע יותר ממני?". "לאחר למעלה משעה, כשלא הצליחו לפתוח וריד ולא הפסיקו לדקור את התינוקת, שכבר היתה ממוטטת לגמרי מהדקירות, הודיע הצוות כי מעבירים אותה לחדר ההלם. "התינוקת כבר לא היתה מסוגלת לבכות, ייללה ונאנחה, עיניה הפכו לשקועות. הרופא דרש שיניחו את התינוקת והורה לסבתא ולאם לצאת מחדר ההלם והן המתינו לידו".
כעבור כחמש דקות יצא הרופא והודיע כי התינוקת קרסה וכי מבוצעת החייאה 'כנראה עקב בעיה לבבית'. לאחר מספר דקות הרופא יצא והודיע כי הריאות של התינוקת מלאות בדם והמצב לא טוב. לאחר מספר דקות נוספות הוא הודיע כי התינוקת נפטרה.
כתב התביעה מסתמך, בין השאר, על חוות דעת של פרופ' רפאל גורודישר, רופא ילדים בכיר, שכתב כי "אין להבין את הזחיחות הבלתי נסבלת שנקט הרופא במיון כאשר למעלה משעה דקר את התינוקת, ולא זימן מומחה אחר להחליפו, ולא בכדי הסתיר את העובדות האלה ברשומה הרפואית".
עוד כתב פרופ' גורודישר כי "הכישלון בהזלפת נוזלים לתינוקת בווריד והזמן שבהכרח נדרש לניסיונות החוזרים הללו, תוך סבל מיותר ובלתי מוצדק של התינוקת, ללא בחירת דרך אלטרנטיבית, יעילה, קלה ובטוחה לפני ההחלטה לנסות וריד מרכזי - באופן חד־משמעי, אלו היו הגורמים המכריעים שהובילו למות התינוקת... מדובר ברשלנות חמורה, תוך יהירות וזחיחות לשמה שגרמה לפטירת התינוקת".
בית החולים העמק מסר בתגובה: "התינוקת פונתה בשעות הערב למיון כשהיא במצב אנוש ולאחר שחלה החמרה במצבה. תוך זמן קצר מרגע שהובאה למיון קרסו מערכות גופה, ולמרות פעולות ההחייאה הממושכות של רופאים ואנשי צוות בכירים מאוד, הם נאלצו לקבוע את מותה. מטבע הדברים, התייחסות מלאה לנסיבות המקרה המצערות תימסר במסגרת ההתדיינות המשפטית. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מאמין לכל מילה של ההורים!!!!
    אני 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בית חולים העמק??? מקום נורא
    סגור
  • 6.
    פשוט רשלנות ממש מזעזע?? (ל"ת)
    אמא ל3 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הרופא ערבי? (ל"ת)
    הרופא ערבי? 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    קרה לנו מקרה דומה, הרופאים במדינה הזאת פח אשפחה (ל"ת)
    מוטי 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    אסון
    חבל 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לפטר את הרוםא, ולבטל את רשיונו. התגובה של ביה"ח מראה את השקרים שלהם. רופא יהודי או ערבי?
    סגור
  • התשובה בתוך השאלה?? (ל"ת)
    אני 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מישהו מהצדדים משקר ואני יכול לנחש מי (ל"ת)
    ד"ר כץ 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    לא ברור.
    סתם שאלה 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה פשוט לא לקחו את התינוקת מהרופאים ונסעו לבית חולים אחר?
    סגור