בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: "אל תדחפו שום לאף, לעולם"

בהתראה חריגה ביותר ברשתות החברתיות, הבהיר המשרד כי טרנד הטיקטוק החדש הוא מסוכן ביותר: "יש סיכוי טוב שהשן תיתקע לכם באף - אפילו חתיכת שום זעירה שנתקעה בנחיר יכולה להיות בעלת השלכות רבות, כולל חסימה של הסינוסים ואפילו זיהום"
מערכת Ice |  1
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
משרד הבריאות באזהרה חריגה נגד טרנד טיקטוק חם שהחל לתפוס תאוצה בימים האחרונים בעקבות מכה של שפעת וצינון ברחבי הארץ. טיקטוקרים תוחבים שום חי לאף ועשויים לגרום לעצמם נזקים בלתי הפיכים.
בהודעת משרד הבריאות נכתב: "שימו לב, בימים אלו רץ ברשתות טרנד של סרטונים ויראליים, המציעים לבעלי אף סתום לתחוב לנחיריים שיני שום, בטענה כי השום מקל על הגודש ומסלק את הצטברות הנזלת. לשום ישנם יתרונות בריאותיים רבים אך משרד הבריאות ממליץ לא להכניס שום לאף - בשום מקרה".
מה הסיבות לכך? יש סיכוי טוב שהשן תיתקע לכם באף - אפילו חתיכת שום זעירה שנתקעה בנחיר יכולה להיות בעלת השלכות רבות, כולל חסימה של הסינוסים ואפילו זיהום. השמנים בשום הגולמי עלולים לגרות, להוביל לפריחה בתוך האף, לסדוק את העור ואפילו להביא לדימום מהאף. השום עלול לפגוע בחלק מהמחיצה, בה יש לא מעט כלי דם, ולגרום לטראומה.

אז איך ניתן להקל על גודש באף? הצטננות היא בדרך כלל זיהום ויראלי שחולף מעצמו אך הדרך הטובה ביותר לטפל בה היא מנוחה, הקפדה על שתיה רבה ולעיתים להיעזר בשטיפות עם מי מלח. אם הצינון נמשך – פנו לרופא שלכם, ולא ל-TikTok.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחרי הטרנד של משרד הבריאות לעשות "חיסון" עדיף שישתקו.
    אמת 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי עם משרד הבריעות מתערב בטוח שהשום עוזר אז יאללה תנסו..
    סגור