בריאות

מומחים ממליצים: אלו הדרכים הטובות ביותר להפסיק לעשן

האם נמצאה הדרך להפסיק לעשן? מומחים מציעים חמש דרכים שיעזרו אפילו למכורים הכי גדולים 
מערכת ice | 
עישון סיגריה (צילום פקסלס)
הפסקת עישון, במיוחד לאחר שנים רבות, אינה קרב פשוט. רבים מהמעשנים מנסים לא פעם להיגמל וזאת בעקבות הסיכונים הרבים דוגמת מחלות ריאות, סוכרת, שבץ מוחי, סרטן ובעיות לב. "איך להפסיק לעשן" הוא אחד ממונחי החיפוש העקביים ביותר בגוגל. האם יש דרך נכונה להיגמל?
חוקרים מאוניברסיטת אוטגו בניו זילנד מצאו כי הימנעות מעישון ושמירה על חיי חברה פעילים הם הגורמים העיקריים בקרב אנשים שחיים מעל לגיל 100. המחקר אסף נתונים מ-292 בני מאה שהיו ללא מחלות כרוניות כגון דמנציה, דיכאון, סוכרת ויתר לחץ דם. הדרכים הטובות ביותר להפסיק לעשן מתמקדות בגורמים שניתן לשלוט בהם.

למרות שרבים רוצים להפסיק, דו"ח של ה-CDC מציין שיותר ממחצית ממעשני הסיגריות המבוגרים מדווחים כי ניסו להפסיק בשנה האחרונה, אך פחות מאחד מכל עשרה אכן מצליחים. למרות שייתכן שיידרשו מספר ניסיונות להפסיק לעשן, ישנן מספר שיטות בהן תוכלו להשתמש ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.
להימנע מטריגרים
לעיתים קרובות ישנן פעילויות או שגרות מסוימות המקושרים לעישון. הזיהוי של הטריגרים הללו יעזור לשבירת המעגל.  
קביעת תאריך יציאה
לבחור תאריך במהלך השבועות הקרובים כדי לאפשר להכין את הנפש ואת הגוף. קביעת תאריך תיתן מטרה קונקרטית לעבוד לקראתה. חשוב לא לבחור תאריך רחוק מדי.
לשקול טיפול על ידי תחליפי ניקוטין
אנשים רבים המכורים לניקוטין חווים תסמיני גמילה לא נעימים כאשר הם מנסים להיגמל. מוצרים המהווים תחליפי ניקוטין יכולים לעזור להקל על חלק מהתסמינים.
מציאת אדם שילווה
לעיתים קרובות החלק הקשה ביותר בשינוי הרגל הוא ההרגשה שנמצאים לבד במאבק. חיפוש אחר מנטור או תמיכה ממישהו שחווה גמילה יכול לעזור להתמיד בגמילה.
לשקול להפסיק לעשן בהדרגה
למרות שרוב האנשים מתארים את הגמילה כקונספט מידי של שחור-לבן, המציאות מאבק בהתמכרות היא לא כל כך פשוטה. עבור חלקם, להפסיק לעשן לחלוטין יכול להיות קשה ויגרום לנפילה. ניתן להיגמל על ידי צמצום מספר הסיגריות מדי תקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה