בריאות

קריאת חירום לימים הקרובים: "אל תתנו לכלבים לקפוא מקור"

עמותת SOS חיות פונה לציבור בבקשה לאמץ כלב לפחות לימים הקרובים עקב גל הקור: "נספק לכם סדינים, אוכל וכל מה שצריך. אל תתנו להם לקפוא". דיווחים על גל של נטישות כלבים עקב יוקר המחייה
מערכת ice | 
עמותת אס.או.אס חיות (S.O.S Pets) פונה לציבור חובבי הכלבים בקריאת חירום לאור גל הקור בימים הקרובים: "מבקשים את עזרתכם למען המלאכים שכרגע קופאים מקור - בבקשה כל מי שיכול לקחת כלב לימים הקרים האלו שיצור קשר, נספק לכם כמובן סדינים, אוכל וכל מה שצריך. אל תתנו להם לקפוא".
הקריאה באה גם על רקע גל של נטישות כלבים וירידה חדה באימוץ כלבים ובתרומה לעמותות, עקב העלייה ביוקר המחייה. בעמותת SOS אמרו כי "השנה יש עלייה דרסטית במספר הפניות לקליטה, עזרה וטיפול רפואי בכלבים ובחתולים במצוקה. כל ההסגרים העירוניים מדווחים על תפוסה מלאה, עקב עלייה בהיקף הנטישות ובמספר הכלבים והגורים המשוטטים שמגיעים אליהם מדי יום. ישנה גם עלייה במספר הפניות לעזרה רפואית ולמתן טיפולים מצילי חיים לכלבים ולחתולים פצועים, חולים או כאלו שעברו התעללות".

בעמותה משערים כי הסיבה לנטישת הכלבים היא המצב הכלכלי. וטרינרית בעמותה סיפרה ל"ישראל היום" כי במהלך השנה האחרונה ננטשו יותר מ־300 כלבים על ידי בעליהם, שחזרו בהם מאימוצם, והכלבים שבו אל בתי המחסה. העמותה מתפעלת את אחד מבתי המחסה הגדולים בישראל בכפר רות, אולם אנשים לא מגיעים לאמץ, במקביל לעלייה גדולה בנטישות של כלבים.
יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות אמרה: "יוקר המחיה משפיע גם על האנשים וגם על העמותות. המחירים עלו גם בתחום זה - בחיסונים ובטיפולים, ואף במזון. המדינה לא מקדמת את הצעתנו ל'עקר, חסן, החזר', פתרון הומני שמטרתו להקטין את כמות הכלבים המשוטטים ואלו שזקוקים לסיוע העמותות. אין קבלת אחריות מצד אף גורם רשמי".
לא בטוח שזה קשור, אבל באפריל השנה הגישו ח"כ משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה, הצעת חוק שלא עברה לפיה בעלי כלבים יאלצו לשלם 3,500 שקלים בשנה אגרה על החזקת כלב, ו-7,000 שקלים ישולמו על כל כלב נוסף. יתכן ויש חשש מצד בעלי כלבים שעם עליית הממשלה החדשה תעלה הצעת החוק מחדש.
מי שמעוניין לסייע ולתת בית לכלב בימים הקרובים, מוזמן ליצור קשר עם SOS חיות בטלפון 050-3919103.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה