בריאות

משרד הבריאות: מקדם ההדבקה לא יפורסם יותר

מגפת הקורונה מתקרבת באופן רשמי אל סופה, לפחות מבחינת משרד הבריאות, שם החליטו להוציא את מקדם ההדבקה מהדיווח השוטף של המשרד בנוגע למצב התחלואה 
מערכת ice | 
חיסון קורונה (צילום פלאש 90, flickr/ zeevveez)
מידי פעם נגיף הקורונה חוזר לכותרות ושולח אותות חיים, כמו מזכיר לכולנו: "אני עוד כאן". אך נראה שככל שעובר הזמן, גם במשרד הבריאות מבינים שהתמודדות עם הנגיף בקנה מידה ארצי, מתחילה להיות מיותרת. מתוך כך, משרד הבריאות הגיע למסקנה שאין עוד טעם להציג את מקדם ההדבקה, ה-R המפורסם, וביטל אותו מלוח הנתונים הרשמי.
תזכורת למי ששכח: מקדם ההדבקה מחושב על סמך כמות המאומתים היומית ביחס לכמותה 10 ימים קודם. מקדם ההדבקה מהווה דרך אמינה להבין את מגמת התחלואה, האם היא בירידה או בעלייה. אך כעת, כשרק מעטים מהנדבקים נבדקים במרפאות או מדווחים על תוצאות הבדיקה המהירה בבית, הנתון הפך לחסר ערך.
עם זאת, לפחות על סמך ממוצע הנתונים השבועי נראה שיש מגמת ירידה קלה בכמות ההדבקות. כשליש מהנדבקים חולים בפעם השנייה לפחות, וייתכן שזו הערכת חסר, אם חלק מהאנשים נדבקו בעבר ללא ידיעתם. לאחר שמספר החולים במצב קשה הגיע לשיאו לגל זה, עם 179 חולים שנספרו ביום שלישי האחרון, ירד מספרם בסוף השבוע ל-165. במקביל עלה בשבוע שעבר מספר הנפטרים הכולל ל-11,988.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה