בריאות

ארגון המיילדות במסר מפתיע: "לידת בית בטוחה כמו בבי"ח"

אחרי הפרסומים על לידת הבית שהסתבכה, ארגון המיילדות מזהיר, מסביר ומגיב: "אנחנו בעד לידות בית ובתנאי שזה בליווי מיילדת ועל פי הנוהל של משרד הבריאות"
מערכת ice |  1
לידה (צילום unsplash)
ארגון המיילדות בתגובה למקרה הלידה הביתית שהסתבכה, אשר פורסם הבוקר ב"ישראל היום". נציגות הארגון מבקשות להבהיר כי אינן מתנגדות ללידות בית אך מנגד יש לבצע הליך כזה לפי נוהלי משרד הבריאות.
"ראשית אנו מאחלות החלמה מהירה ליולדת ובריאות מלאה לתינוק", נמסר טעם הארגון, "אנחנו בעד חופש הבחירה בלידה ובעד זכויות היולדת לבחור איפה היא תלד ורק בתנאי שזה מתבצע בליווי מיילדת ועל פי הנוהל של משרד הבריאות לביצוע לידות בית. הקו המנחה של משרד הבריאות וגם שלנו בארגון המיילדות הוא שימת דגש ראשונה ועליונה על בטיחות היולדת והתינוק לצד האיזון עם חופש הבחירה.
"קיימות הוכחות מדעיות שכאשר ההיריון תקין, האישה בריאה והעובר מתפתח בצורה תקינה, לידת בית בטוחה כמו לידה בבית חולים. ישנן מדינות כמו אנגליה קנדה והולנד שבהן משרד הבריאות אף מעודד לידות בית באמצעות מימון. בישראל יולדת שבוחרת ללדת בבית צריכה לממן זאת מכיסה.
"יצוין כי מיילדות הבית המאפשרות לממש את זכות הבחירה ליולדת עושות זאת תוך כדי סיכון עצמי מסוים מאחר וכיום אין אף חברת ביטוח שמבטחת מיילדות וזאת למרות שאת הרופאים, החברות כן מבטחות. כן. גם רופאים שאינם פועלים לפי נוהל משרד הבריאות.
"חיוני להזכיר שכדי ללדת בבית על האישה לבצע בדיקות בסיסיות ולשלול סיכונים. לידת בית גם כוללת ליווי היריון רציף על ידי מיילדת מודל שאנחנו בארגון מקדמים ללא קשר ללידות בית ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.
"יודגש כי על פי הנחיות משרד הבריאות יש לפנות את היולדת לבית החולים במקרה של התרחשות אחד או יותר מרשימה ארוכה ומפורטת של סיבוכים כמו למשל דימום בכמות רבה מהרגיל, עיכוב ההתקדמות בלידה הפעילה וחריגה מהנורמה במצב היולדת והתינוק."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לידה שהסתבכה בבית חולים
    יוסי 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם כל הסיבוכים בבתי החולים בגגל מחסור בצוות? את זה אף אחד לא מסקר.
    סגור