בריאות

מקומם: בית החולים דחה הליך גרידה לאישה עם עובר מת

אישה בהיריון צעיר נדרשה להגיע מספר פעמים בחודש האחרון למיון ולרופאת הנשים שלה כדי להבין שהעובר בבטנה מת. אך גם לאחר הגילוי המכאיב בית החולים לא מקל על סבלה ודורש ממנה להמתין חודש להליך הנחשב פשוט ומהיר
מערכת ice | 
הריון (צילום pixabay)
בעוד שהיריון הוא דבר מבורך ומשמח, לפעמים ההליך היפה הזה נגמר בצער כאשר ישנם סיבוכים שונים בהיריון שמביאים למותו של העובר טרם עת. מקרה עצוב שכזה אכן התרחש,  על פי דיווחי אתר מאקו, לאישה בשם מאיה (שם בדוי) אשר עוברה מת בעקבות התפוצצות ציסטה בשחלה.
האם ל-3 הגיעה למיון עקב כאבים בחודש שעבר וגילתה שהיא בשבוע הרביעי להריון. מקור הכאב היה כאמור התפוצצות ציסטה בשחלה ובהתאם עברה ניתוח חירום שלאחריו שוחררה לביתה. טרם השחרור הוסבר לה על ידי הצוות כי ישנה סבירות נמוכה שההיריון יצליח. 
כעשרה ימים לאחר מכן האם חשה שוב בכאבים והגיעה עם דימום לרופאת הנשים שאבחנה כי לעובר דופק חלש ולמרות זאת שוחררה לביתה עם הוראה לחזור לביקורת עוד שבוע. ואכן האם חזרה לביקורת בה נמצא כי לעובר אין דופק ובהתאם התפנתה למיון.
לאחר שאושר כי התינוק מת בבטן נקבע לאם תור ללקיחת גלולת ציטוטק להפלה, שמיועדת לשלבים כה מוקדמים של היריון - התור נקבע כשבועיים לאחר שהגיעה למיון בעקבות המחסור בדופק.
לאחר שמאיה נטלה את גלולת הציטוטק למרבה ההפתעה היא לא סייעה לה ולא היו לה תסמינים של הפלה טבעית. כשבוע לאחר מכן הגיעה שוב למיון היות וכן סבלה מחום וכאבי בטן. למרות מצבה היא שוחררה מבית החולים בנהריה ונאמר לה כי יצרו עמה קשר על מנת לקבוע תור לגרידה. אלא שהגרידה הזו נקבע למועד הרחוק בשבועיים חצי מההגעה האחרונה של מאיה למיון. 
בכל העת הזו מאיה הבינה כי תידרש להמשיך ולסבול מחום, כאבי בטן, ומגבלה כללית בתנועה וזאת כל עוד היא נמצאת עם שלושה ילדים קטנים בבית. יתרה מכך סיפרה מאיה על המעמסה הנפשית שנגרמת לה עקב נשיאת עובר מת בבטנה: "זה לא קל לסחוב עובר מת בבטן ולהרגיש רע ולנהל שגרת חיים להיות שמנה ומגעילה ופשוט לשבת בבית ולחכות כל יום שעובר כמו נצח שלא יקרה לי משהו או שיהיה סיבוך".
בעקבות פרסום הכתבה ופניית מערכת מאקו לבית החולים בנהריה פורסם כי התור של מאיה הוקדם לשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה