בריאות

המחסור בישראל מחמיר: זה מה שיהיה קשה מאוד להשיג

החשש ממחסור באפידורל מתעצם, אך בארגון המיילדות ממשיכים ומרגיעים את הנשים ו ובמקביל, קורא לשנות את התקנה
מערכת ice |  1
יותר ילדים נולדו לנשים רווקות מאשר לנשואות (צילום pixabay, freepik)
מתעצם בישראל החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית. והיום (ראשון), רגע לפני כניסת חג סוכות ובכלל, במהלך כל סוף השבוע הגיעו עוד פניות רבות לארגון המיילדות בישראל על החשש ממחסור.
הפניות הן מנשים בהריון העתידות ללדת בשבועות ובחודשים הקרובים.  מספר פניות הגיעו גם מנשים בהריון העתידות ללדת רק בחודש אפריל 2023 - כלומר בעוד שבעה חודשים.

הארגון המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה יוצא היום בעדכון חדש לנשים בהריון וקורא לשנות את התקינה בישראל ליחס של מיילדת לכל יולדת כמו במדינות מפותחות. 
אסנת לוי, מיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל מסבירה כי: אנחנו מקבלות אין ספור פניות מנשים שחוששות מהמחסור בערכות להרדמה אפידורלית. אני רוצה להדגיש שהחשש הוא ממחסור בציוד המשמש לכך ולא בחומרי ההרדמה או בתרופות. כאב הוא אחד מהסימנים החיוניים שאנו מחויבים לטפל בהם ונעשה הכל שכל אישה תמשש את זכותה ללדת בלי כאב".
עוד הוסיפה: "יחד עם זאת יש לנו אמצעים תרופתיים ולא תרופתיים להתמודד עם הכאב והכי חשוב תמיכה של מיילדת שתהיה עם היולדת במהלך הלידה. כיום בישראל כל מיילדת מטפלת ב 3-4 נשים במקביל בכל משמרת ולכן יש צורך לשנות את התקינה כך שנוכל לפעול למען היולדות ביחס של מיילדת לכל יולדת כמו במדינות מפותחות. חג סוכות שמח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפידורל משמש גם לדברים אחרים שצריכים לקבל קדימות, לפני
    אני 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יולדות צעירות וחזקות ...
    סגור