בריאות

מזעזע: ברית המילה הסתבכה - התינוק מאושפז במצב קשה

בני משפחתו של התינוק הובילו אותו לבית החולים לאחר סיבוך במהלך טקס ברית המילה, ועם הגעתו התינוק הובהל לניתוח חירום, אך לא נשקפת סכנת חייו

מערכת ice | 
תינוק (צילום freepik)
תינוק הגיע לקריה הרפואית רמב''ם בחיפה רגע לאחר טקס ברית המילה שהסתבך והוא נפצע באיבר מינו, כך נודע לאתר Ynet.
לאחר שהתינוק הובהל לבית החולים על ידי משפחתו, הוא הוכנס לניתוח דחוף. רופאים בכירים סיפרו כי זה אירוע חריג וחומרת הפציעה אינה רגילה. "המשפחה סיפרה כי המוהל מנוסה ועשה ברית גם לבן הבכור שלהם", מספר ד"ר אכרם אסדי, אורולוג בכיר ברמב"ם. המוהל שביצע את הברית, לא הגיע ביחד עם התינוק ומשפחתו לבית החולים.

אסדי ממשיך: "התינוק הגיע עם פגיעה מאוד משמעותית באיבר המין. ראינו הרבה מקרים לאורך השנים, אבל כרופא שעובד מזה כעשרים שנה – אני לא זוכר מקרה חמור כל כך. קשה לדמיין ש שנוצרה כזו פגיעה מברית. לאחר שהגיע לכאן, התינוק נותח על ידי שלושה מנתחים, כדי לנסות לתקן ולאחות את מה שניתן, משום שהייתה גם פגיעה בכלי הדם".
ד''ר אכרם אסד''י מבהיר כי התינוק אינו בסכנת חיים, אך יש סיכון בעקבות פציעות המתרחשות בטקס ברית המילה, למרות שיש דרכים למזער את הסיכון. דר אסד''י מסכם: "אני לא יודע מה היה הניסיון של המוהל הזה אבל כדאי לבחור מוהל מנוסה מאוד. ברית מילה היא פעולה כירורגית ולעיתים ההכשרה היא לא תמיד מקצועית. אנחנו רואים הרבה בריתות לא שלמות וילדים עם דימומים אחרי ברית, שפשופים ופציעות כאלה ואחרות. המון פגיעות. לעיתים הפגיעה העיקרית שמוהלים עוברים היא לא אידיאלית. חשוב לדעת יש המון מוהלים שהם רופאים במקצועם וחלקם אורולוגים שהם רופאים מעולים. צריך לדעת לבחור את המוהל הנכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה