בריאות

חדשות טובות למוכרי החטיפים, חדשות רעות לבריאות שלנו

נתונים חדשים מציגים - הג'אנק פוד יורד בפופולריות ואת מקומו תופסות שקיות צבעוניות שמלאות בשומן רווי
מערכת ice | 
במבה אסם (צילום אסם)
תגידו להתראות ולמקדונלד'ס ובורגר קינג ותתחילו להתרגל לצ'יטוס, דוריטוס וצ'יפס. על פי נתוני המכירות העדכניים ביותר מארה"ב המכירות של החטיפים הללו ואחרים נסקו לשמיים והדבר משקף את מנהגי האכילה הנוכחיים של החברה האמריקאית ואולי מנבאת את אלו שלנו.
הסיבה לעלייה החדה במכירות של החברות נובעת משני מרכיבים עיקריים והם המחירים העולים של החטיפים ובאותה עת גם השינוי בהרגלי התזונה של עידן הפוסט-קורונה, במסגרתו אנשים מתרגלים מחדש לחיים מחוץ לבית ובהתאם לכך מחפשים אוכל שהם יכולים לקחת איתם לדרך.
 
יחד עם זאת, מדובר בהרגלים משתנים שהם הרבה יותר גדולים מהשפעותיה של המגיפה. מתברר כי 64% מהצרכנים בכל העולם מעדיפים לאכול מספר ארוחות קטנות במהלך היום מאשר ארוחות גדולות ומעטות יותר, בעוד שנכון לשנת 2019 האחוז הזה עמד על 59% בלבד. 62% מהאוכלוסייה דיווחו כי החליפו לפחות אחת משלושת הארוחות המקובלות ביום - בחטיפים.
 
גם הזמנים בהם האמריקאים נוהגים לנשנש משתנים על פני הדורות. הדור הצעיר נוהג לנשנש אחר הצהריים ובערב, בעוד שהדור הקודם דווקא נוהג לנשנש בבקרים והם אלו שהתחילו את טרנד הנשנוש, שכבר הפך לדרך חיים. יחד עם זאת השינוי העיקרי התרחש בעת ימי המגיפה, בשנת 2020, במסגרתם אנשים החלו לנשנש גם בשעות הלילה המאוחרות.
 
אבל, כשזה מגיע לנשנוש לא מדובר בחטיפים בהכרח שאינם בריאים, אלא בבחירות חכמות יותר כמו פירות, ירקות וכדומה. ולמרות הכול, דווקא הבחירות הפחות בריאות ואחוז התפוצה שלהן בקרב האוכלוסייה הם אלו שעלולים לקבוע את התקדים לשנים הבאות, כך המומחים אומרים.
 
על כך הם מוסיפים כי למרות שחברות רבות ממתגות מוצרים בתור "בריאים יותר" עבורנו, עדיין חשוב שנבדוק את רשימת המרכיבים והערכים התזונתיים. הבחירה הבריאה ביותר, הם אומרים, היא זו שלא באה בתוך שקית ממותגת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה