בריאות

הסיבה שחברת הביוטכנולוגיה מתכננת לגדל עוברים אנושיים

חברת ביוטכנולוגיה רוצה ליצור עוברים אנושיים "סינטטיים" שישמשו לקצירת איברים על מנת להקל על השתלות ולטפל במצבים כגון אי פוריות, מחלות גנטיות והזדקנות, על פי חוקרים

מערכת ice |  4
ביוטק (צילום pexels)
החברה הישראלית, Renewal Bio, טענה כי השתמשה בהצלחה בטכנולוגיה מתקדמת של תאי גזע וברחם מלאכותי על מנת לגדל עוברי עכברים שהמשיכו להתפתח במשך מספר ימים. העוברים נשארו בחיים עד שפיתחו לבבות פועמים, זרימת דם והתחלה של מוח, על פי MIT Technology Review.

מאמינים שזו הפעם הראשונה אי פעם שעובר "סינטטי" נוצר ומתוחזק עד לשלב כה מתקדם ללא שימוש בזרע, ביציות או רחם. יעקב חנה, חוקר במכון ויצמן למדע ברחובות, ומייסד Renewal Bio, שואף כעת ליישם את אותה טכנולוגיה גם בעוברים אנושיים. הוא פרסם את תוצאות עבודתו בכתב העת Cell.
 
"העובר הוא המכונה הטובה ביותר לייצור איברים והמדפסת הביולוגית התלת-ממדית הטובה ביותר - ניסינו לחקות את מה שהוא עושה", אמר. הוא אמר לגרדיאן שהתהליך של מדעניו יכול לעזור לבני אדם להבין טוב יותר את היווצרות האיברים בשלבים המוקדמים ביותר.
"למרבה הפלא, אנו מראים שתאי גזע עובריים יוצרים עוברים סינתטיים שלמים, כלומר זה כולל את השליה ושק החלמון המקיפים את העובר", אמרה האנה לפרסום הבריטי. "אנחנו באמת נרגשים מהעבודה הזו ומהשלכותיה."
האנה אמרה ל"גרדיאן" שהעוברים הסינתטיים לא היו "אמיתיים" מכיוון שאין להם פוטנציאל להתפתח לבעלי חיים אמיתיים. התחדשות ביו רוצה לשכפל את התהליך עם עוברים אנושיים שישמשו מקור לרקמות ותאים שיוכלו לשמש לטיפול במחלות רפואיות שונות.
אתר האינטרנט של החברה מציג את משימתה להפוך את "הירידה בשיעורי הילודה והזדקנות המהירה של אוכלוסיות". "כדי לפתור את הבעיות המורכבות והמורכבות הללו, Renewal Bio שואפת להפוך את האנושות לצעירה ובריאה יותר על ידי מינוף הכוח של טכנולוגיית תאי הגזע החדשה", לפי אתר האינטרנט של החברה.
"בישראל ובמדינות רבות אחרות, כמו ארה"ב ובריטניה, זה חוקי ויש לנו אישור אתי לעשות זאת עם תאי גזע פלוריפוטנטיים המושרים על ידי אדם", אמרה האנה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא לא לא לא
    איתן 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לפתוח את הדלת הזו. לא מדבר אפילו מבחינה דתית. זה יביא רע. מדינות נכשלות בסוף יגדלו גופים אנושיים שלמים. תמצאו איך ליצר תאי גזע סינטטיים ולגדל איברים ספציפיים בלי לגדל אדם\גוף שלם מסביב.
    סגור
  • 2.
    רק אותי זה מזעזע?!?
    מיכל 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש מטריקס
    סגור
  • רק אותך (ל"ת)
    א 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מעניין אם יהיו כל מיני שיקומו וימחו על המוסריות שבדבר (ל"ת)
    מושיקו 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור