בריאות

התרופה לניוון השרירים? שיתוף פעולה ישראלי בדרך לפריצת דרך

שתי חברות הביו-טק הישראליות, NeuraLight ו-NeuroSense, תשתפנה פעולה כדי לאבחן סמנים ביולוגיים לניוון שרירים (ALS) באמצעות ניתוח תנועות העין ושימוש בבינה מלאכותית
מערכת ice | 
צוות המחקר (צילום יחצ)
שתי חברות הביו-טק הישראליות, NeuraLight ו-NeuroSense, תשתפנה פעולה כדי לאבחן סמנים ביולוגיים לניוון שרירים (ALS) באמצעות ניתוח תנועות העין ושימוש בבינה מלאכותית.
שיתוף הפעולה יסייע לקהילה המדעית להבין טוב יותר את מחלת ניוון השרירים (ALS)  ולפתח תרופות יעילות לטיפול בה. חברת נוירולייט (NeuraLight), המפתחת סמנים ביולוגיים (biomarkers) אובייקטיביים ורגישים לניטור ומדידה של מחלות נוירולוגיות, וחברת נוירוסנס (NeuroSense) המפתחת תרופות  למחלות ניווניות קשות, הודיעו היום על שיתוף פעולה ביניהן שמטרתו לקדם את מחקר הסמנים הביולוגיים ואת היכולת לאבחן ולנטר מחלות נוירולוגיות ניווניות, לרבות ניוון שרירים (ALS). 
הפלטפורמה של נוירולייט משתמשת באלגוריתמים ייחודיים של ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה כדי לחלץ למעלה מ-100 סמנים דיגיטליים אוקולומטריים (מדידות מיקרוסקופיות של תנועת העין) מצילומי וידאו, באמצעות צילום במצלמת אינטרנט סטנדרטית. חברת נוירוסנס מבצעת ניסוי Phase IIb PARADIGM המבוסס על מדגם עם סמיות כפולה וכולל קבוצת ביקורת שקיבלה מנת פלצבו שנועד לזהות את היעילות של התרופה המשולבת שלה  PrimeC  בטיפול בחולי ניוון שרירים.
במסגרת שיתוף הפעולה בין נוירולייט לבין נוירוסנס שתי החברות תנטרנה חולים ותשתפנה ביניהן נתונים כדי לשפר את האבחון והשימוש בסמנים ביולוגיים דיגיטליים עבור חולי ניוון שרירים (ALS) בניסוי מקביל שמבצעת נוירולייט. שיתוף הפעולה מסמן את הניסוי הקליני הראשון של נוירולייט שיוצא לדרך בעקבות גיוס ההון בהיקף של 25 מיליון דולר שביצעה החברה. 
"קיים ערך רב בשימוש בסמנים ביולוגיים מדוייקים לאבחון וניטור ההידרדרות של מחלות ניווניות של מערכת העצבים. אנו שמחים לשתף פעולה עם הצוות המקצועי של נוירולייט שעושה עבודה חלוצית בתחום הפיתוח של סמנים ביולוגיים אוקולומטריים  שמשלימה את הבדיקות המקיפות שלנו בתחום הסמנים הביולוגיים של מחלת ניוון השרירים", מסר אלון בן נון, מנכ"ל נוירוסנס. "אנו מאמינים שלכלים הללו יש פוטנציאל לאפשר אבחון מדוייק של המטופלים וכן להגדיל את סיכויי ההצלחה של ניסוי שלב 3. זה הוא צעד ראשון במסגרת שיתוף פעולה ארוך טווח שלנו עם נוירולייט בתחום מחלת ניוון השרירים שיכלול בעתיד מחקרים מתוכננים על מחלות האלצהיימר והפרקינסון".      
 
"בנוסף לקידום טיפולים מבטיחים למחלת ניוון השרירים, אנו חותרים להוכיח באמצעות שיתוף הפעולה שסמנים אוקולומטריים מייצגים שינויים בסולם היכולות התפקודיות של חולי ניוון שרירים (ALSFRS)" מסרה ד"ר רבקה קרייטמן, מנהלת החדשנות הראשית של נוירולייט. "הוכחת היעילות של הטכנולוגיה שלנו תשפר את שיעורי ההצלחה של ניסויים ככל שנתקדם - והיא תתאפיין באובייקטיביות, אמינות ויכולת שחזור תוצאות תוך הורדת עלויות והסרת מכשולים. ניתן יהיה לזהות מחלות בשלב מוקדם יותר, לנטר חולים באופן מדויק, ולפתח תרופות מותאמות-אישית, ויעילות יותר".      
ניוון שרירים היא מחלה בלתי ניתנת לריפוי המתאפיינת בניוון מערכת העצבים ואשר גורמת לשיתוק מוחלט ולמוות בתוך שנתיים עד חמש בממוצע  מרגע האבחון. בארה"ב מאובחנים מדי שנה יותר מ-5,000 מטופלים במחלה, וחוקרים צופים שמספר החולים יגדל בשיעור של 24% עד שנת 2040. הסיבה למחלה אינה ידועה ועל כן קשה לחוקרים לפתח תרופות יעילות נגדה.  
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה