בריאות

פריצת דרך ברפואה בישראל: המכשיר המהפכני נחת בארץ

מכשיר CT חדש נחת בישראל וצפוי להפחית בצורה משמעותית את זמני ההמתנה והבטיחות של הבדיקה. המכשיר מפחית את הקרינה בכ-80% למטופלי אף אוזן גרון
מערכת ice | 
מכשיר CBCT (צילום יחצ)
בדיקות CT הן כלי שכיח וחשוב בעולם הרפואה ובעל יתרון אבחוני משמעותי. מנגד הבדיקה מלווה בסיכונים בריאותיים, עקב רמת הקרינה הגבוהה של המכשיר. בישראל עד לאחרונה, שימש מכשיר CBCT דומה את רופאי הפה ולסת בלבד. ביוזמת א.ר.ם - המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג נרכש דגם CBCT משודרג אשר נועד לצרכים הייעודיים של תחום האף אוזן גרון. את הפעילות הקלינית מובילים פרופ' רועי לנדסברג ופרופ' עודד נחליאלי יחד עם צוות הרפואי רחב המתמחה בתחום הא.א.ג.
למעשה המכשיר החדש הוא CT קטן ממדים, משודרג ומבוסס על טכנולוגיה חדשנית, אשר פועל עם קרינה מופחתת משמעותית – לא פחות מ80%, בהשוואה למכשיר CT רגיל. המשמעות היא שמטופלים הזקוקים לאבחון רפואי באזורי א.א.ג יכולים לבצע אותם ברמת קרינה נמוכה משמעותית.
"היתרון בשירות החדש הוא קודם כל בקרינה הנמוכה של המכשיר, אך גם בנוחות ובזמינות הבדיקה", מסביר פרופ' רועי לנדסברג. לדבריו זמני ההמתנה הארוכים והקושי בקביעת תור עלולים להיות סכנה של ממש במקרים מסוימים. "המכשיר החדש מאפשר לנו להגיע לאבחנה בסמוך לביקור של המטופל, המשמעות היא שאנחנו יכולים לקבל אבחון מידי ולהמליץ על טיפול מתאים". נכון להיום את הבדיקות במכשיר ה-CBCT  ניתן להשיג כיום רק במרכז הרפואי א.ר.ם. "מדובר בתחילתה של מהפכה" מסכם פרופ' לנדסברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה