בריאות

משרד הבריאות לא מצא הסדר, היולדות עדיין משלמות ביוקר

דו"ח מטריד במיוחד של של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מעלה כי משרד הבריאות טרם הסדיר את התחום השירות הפרטי במסגרת הרפואה הציבורית, כשכ-8% מהיולדות בישראל בשנת 2021 שילמו עבור שירות של מלונית ליולדות, למרות דו"ח מבקר המדינה לפני 12 שנה
מערכת ice | 
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
דו"ח מטריד במיוחד של של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מעלה כי משרד הבריאות טרם הסדיר את התחום המערב שירות פרטי במסגרת הרפואה הציבורית, כשכ-8% מהיולדות בישראל בשנת 2021 שילמו עבור שירות של מלונית ליולדות.
לפי הדו"ח, המשרד לא קבע נוהל להפעלת המלוניות למניעת שימוש בכוח אדם ובתשתיות של בתי החולים הציבוריים לצורכי הרפואה הפרטית, אף על פי שמבקר המדינה העיר על כך למשרד כבר לפני 12 שנה.
בדו"ח שהוזמן על ידי ח"כ מאיר פורוש, נסקרת הפעילות של ארבע מלוניות שפועלות בבתי החולים שיבא, אסף הרופא, הדסה עין כרם ואיכילוב. בשני הראשונים מופעלות המלוניות על ידי תאגידי הבריאות שלהם, כאשר באיכילוב נמצאת המלונית בבעלות פרטית, וגם זו שבהדסה "פועלת כעסק עצמאי לכל דבר".
הדו"ח מציין כי "לא ניתן להבטיח שאין הסטה של כוח אדם רפואי וסיעודי מהרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, משום שבמלוניות מוצע שירות רפואי המבוסס על צוותי בית החולים".
עוד מצוין בדו"ח לא ניתן להבטיח שאין הסטה של כוח אדם רפואי וסיעודי מהרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, משום שבמלוניות מוצע שירות רפואי המבוסס על צוותי בית החולים".
 
עלות לילה במלונית בשיבא עומדת על 1,700-900 שקלים, באסף הרופא היא 1,150-950 שקלים, בהדסה 1,195-840 שקלים, ובאיכילוב החל מ־2,000 שקלים. מדובר בשירות פרטי שאינו כלול בסל הבריאות, אך במקרים מסוימים נכלל בביטוחים המשלימים של קופות החולים.
מדובר בכפל מימון משום שהביטוח הלאומי משלם עבור כל יולדת כ־15 אלף שקלים לבית החולים, אך במקביל בית החולים מקבל תשלום פרטי עבור המלונית מאותה יולדת. "בהינתן שמדובר בשירות פרטי, הוא אינו נגיש ליולדת שידה אינה משגת, ונשאלת השאלה: אם מדובר בשירות בריאות חיוני, מדוע הוא אינו מוצע לכלל היולדות, ואם הוא אינו חיוני, מדוע הוא מוצע במסגרת בית חולים ציבורי?" נכתב בדו"ח.
ב"ישראל היום" פרסמו את תגובת משרד הבריאות בה נאמר: "אשפוז יולדת לאחר הלידה נקבע לשלושה ימים, ולאחר לידה בניתוח קיסרי חמישה ימים, במטרה לשמור על בריאותם וביטחונם של הילוד והיולדת. ישנן יולדות הבוחרות להמשיך ולשהות בתנאי מלונית ובקרבת בית החולים לאחר הלידה, אך יש להדגיש כי לא מדובר בשירות רפואי נדרש. חשוב לציין כי במקרים חריגים שבהם יש קיצור משמעותי של משך האשפוז, הדבר נעשה בתיאום מסודר עם משרד הבריאות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה