בריאות

מורה נבוכים לתלמידים: הטיפים שיעזרו לעבור בשלום את סוף הקיץ

רגע לפני שהחופש הגדול מסתיים וחוזרים לבית הספר: כיצד נוודא שהילדים שלנו שותים מספיק מים גם כשאנחנו לא לידם? מורה נבוכים לקראת סוף העונה החמה עם התזונאית, דורית שאלתיאל
 
דורית שאלתיאל | 
מים (צילום shutterstock)
בעוד שבחופשה יכולנו להזכיר לילדים לשתות מים באופן קבוע, בקרוב הם יחזרו לספסל הלימודים וללא השגחת ההורים. כיצד נוכל להבטיח שילדנו שותים מספיק מים? דורית שאלתיאל, תזונאית בשטראוס מים, מציעה סדרת טיפים חיוניים שייצרו הרגלי שתייה בריאים לילדינו גם כשהם רחוקים מהעין, בהם הילדים עצמם ירצו גם לקחת חלק.
מים מהווים אחד מרכיבי התזונה החשובים לשמירה על בריאותנו ותפקוד מערכות הגוף השונות ומהווים כ-60% ממשקל גופנו. מאזן נוזלים תקין מושפע משתייה ואיבוד נוזלים לאורך היום. כמה טיפים מעשיים שיעזרו לכם לעודד שתיית מים בקרב ילדיכם לקראת החזרה לבתי הספר והגנים:
פתחו את היום עם מים: צרו טקס בוקר קבוע, כמו צחצוח שיניים, שכולל שתיית כוס מים לפני היציאה למסגרות. שתיית מים בבוקר מסייעת להחזיר את הגוף למצב רוויה תקין אחרי הלילה. אגב, דוגמא אישית מההורים תעודד את הילדים לאמץ את ההרגל.
מים במזון: ידעתם ש-20% מהנוזלים מגיעים מהמזון? הוסיפו לארוחת הצהריים אבטיח או מלפפון ותראו איך הילדים נהנים משתייה מרעננת בלי להרגיש. אבטיח ומלפפון מכילים מעל 90% מים!
רעבים או צמאים? לפעמים הילדים חושבים שהם רעבים, כשבעצם הם צמאים. למדו אותם לבדוק אם הם באמת רעבים או פשוט צריכים כוס מים נוספת. אם הם עדיין רעבים, תנו להם משהו לנשנש – רק אחרי שהם שתו מים.
שתייה עקבית: תזכורות לשתייה במהלך היום יכולות לעזור מאוד. הגדירו לילדים הפסקות שתייה קבועות, כמו לפני ואחרי משחק בחצר או לפני ואחרי כל שיעור. תחשבו על זה כמו הפסקת פרסומות – רק הרבה יותר בריאה והרבה פחות מעייפת!
מילוי כוס מים בכל ארוחה ונשיאת בקבוק אישי: חשוב שלכל ילד תהיה כוס משלו ובקבוק מים אישי בתיק. תנו להם לבחור כוס או בקבוק מגניב עם הדמות האהובה עליהם, או אפילו לעצב אחד בעצמם. כשהם מרגישים חיבור לכוס או לבקבוק שלהם, בדיוק כמו שההורים מרגישים חיבור לכוס הקפה עם המשפט השנון, הם יהיו יותר נלהבים לשתות לאורך היום.
גיוון: אפשר להפוך את שתיית המים לכיפית יותר על ידי הוספת חתיכות פרי כמו תפוז או תות, קוביות פרי קפואות, ירקות כמו מלפפון, ובשבילכם- עלי נענע וג'ינג'ר. כך המים הופכים לטעימים וצבעוניים ומזמינים יותר.
צהוב לא טוב: אתם כבר מכירים את זה, אבל האם סיפרתם לילדים? מנגנון הצמא לפעמים לא מספיק רגיש כדי להתריע בזמן שאנחנו צריכים לשתות, והוא מופעל לרוב כשכבר מתייבשים. דרך פשוטה לבדוק אם שותים מספיק היא לשים לב לצבע השתן: צבע שתן בהיר מעיד על שתייה מספקת בעוד ששתן כהה מעיד על התייבשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה