בריאות

חיידק קטלני במי הנהר: זאת הזוועה שגילו התושבים המופתעים

רמות "גבוהות להחריד" של חיידקי קולי נמצאו בנהר התמזה של בריטניה. העיתוי: ימים ספורים לפני הרגאטה, מרוץ חתירה מסורתי המתקיים במקום. בדיקת איכות המים מצאה מושבות חיידקים ברמה של פי 27 מהמגבלה המקובלת למי רחצה. מנכ"ל River Action: "זהו מצב חירום בריאותי. הממשלה חייבת להשתלט על משבר זיהום המים"
מערכת ice | 
נהר התמזה (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
בהלה פשטה בשעות האחרונות ברחובות לונדון, כאשר רמות "גבוהות להחריד" של חיידקי E.coli (אשריכיה קולי) נמצאו בנהר התמזה של בריטניה ימים ספורים לפני אחד ממקצי החתירה החשובים בעולם. כ-4,000 חותרים מרחבי העולם אמורים להתחרות ב-400 מירוצים במטרה להעפיל למרוץ הרגאטה האייקוני, שמתקיים לאורך נתיב המים מ-1839.
בדיקות איכות המים שבוצעו לקראת המירוץ, מצאו חיידקי E.coli ברמה של פי 27 מהמגבלה המקובלת למי רחצה, מה שעורר חששות בריאותיים חריפים ביותר. E.coli היא קבוצה מגוונת של חיידקים שאמנם במינונים נמוכים אינה מזיקה, אך ברמות גבוהות כאלה מרעילה את המים ועלולה להביא לזיהומים ומחלות קשות
 
קבוצה דגמה את המים במייל הנלי - חלק ממסלול הרגאטה מחוץ לעיירה אוקספורדשייר - 27 פעמים בין ה-23 במאי ל-25 ביוני ומצא בממוצע 1,213 יחידות יוצרות מושבות E.coli (CFUs) לכל 100 מ”ל מים. הרמות היו ”גבוהות באופן מדאיג”. יותר ממחצית (47%) מהדגימות נמצאו מעל הגבול המקובל. הגבוה ביותר שנרשם היה 25,000 CFUs/100ml, יותר מפי 27 גבוה מהמותר שעומד על כ-900.
 
ג’יימס וואלאס, מנכ”ל River Action, האשים את הממשלה ואת החברה המנהלת את אספקת המים באזור, באי ניהול הולם את רמות היגיינת המים: ″זהו מצב חירום בריאותי. הממשלה החדשה חייבת להשתלט על משבר זיהום המים ולהבטיח שחברות המים ישקיעו בדחיפות בשדרוג מפעלי טיהור שפכים ויתקנו את התשתית הדולפת שלהם לפני שמישהו יחלה במחלה קשה, או גרוע מכך”, אמר בהצהרה.
החותר האולימפי לשעבר סר סטיב רדגרייב, אמר כי הממצאים הם ”תזכורת נוקבת” להשפעת זיהום הביוב. ″נתיבי המים שלנו חשובים מאוד למתחרים שלנו המרוצים, אבל גם לכל אותם ספורטאים שמתאמנים על בסיס יומי בפריסה ארצית”, אמר. מארגני הרגאטה המליצו לחותרים לכסות את כל החתכים והשלפוחיות ולהימנע מבליעת מים. על התושבים הגרים בסמוך להיזהר מתסמינים שיכולים לכלול שלשול, התכווצויות בבטן, הקאות וחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה