בריאות

בית החולים שניידר חוגג הישג: זה הבכיר שזכה בפרס היוקרתי

לרגל חודש המודעות לסוכרת נעורים, ארגון ה-JDRF העולמי העניק פרס לפרופ' פיליפ משה, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר, על מחקרו שעסק בבדיקה לאבחון מוקדם של סוכרת מסוג 1 בפעוטות

מערכת ice | 

כמדי שנה, ארגון ה- JDRF העולמי מעניק פרס לחוקר המוביל מחקר משמעותי ויוצא דופן במניעת סוכרת סוג 1. השנה, החליטה מועצת המנהלים של הארגון, האחראית על חלוקת הפרסים, להעניק את הפרס היוקרתי לפרופ' פיליפ משה, המשמש כמנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר

פרופ' משה קיבל את הפרס בשל מחקרו החשוב שערך בנושא מחלת הסוכרת. מחקרו עסק בבדיקה לאבחון מוקדם של סוכרת מסוג 1 בפעוטות.  הפרס ניתן במסגרת אירוע לרגל חודש המודעות לסוכרת נעורים שנערך בניו יורק, בשם מועצת המנהלים של הארגון. במחקר של פרופ' משה, מסביר מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר, כי אבחון מוקדם יוריד את אחוז התחלואה הקשה בחמצת מטבולית סוכרתית אל מתחת ל-5%.
"המעקב הצמוד, שיתבצע במסגרת המחקר אחרי הילדים שיימצאו בסיכון לחלות בסוכרת, יסייע במניעת נזקים חמורים כפי שאנו רואים כיום אצל חולים רבים המאובחנים מאוחר. הנוגדנים כנגד הלבלב הגורמים לסוכרת מתפתחים בדרך כלל בגוף בגילאי שנה-שנתיים, ועל כן החשיבות לביצוע הבדיקה בגילאים אלה", כך ציין פרופ' משה. 

בתמונה: פרופ' פיליפ משה (צילום: יח"צ)

עוד עולה ממחקרו של פרופ' משה, כי בדיקת דם פשוטה תוכל לנבא את הסיכון להתפתחות עתידית של סוכרת מסוג 1 בוודאות של כ-85%. כתוצאה מאבחון מוקדם, ניתן להימנע מהתפרצות  חמצת מטבולית סוכרתית, המסכנת את חיי הלוקים בה וגורמת לסיבוכים ארוכי טווח.
 

הבדיקה מיועדת לגילאי תשעה חודשים עד גיל חמש שנים והיא תיעשה במסגרת המחקר יחד עם ספירת הדם המבוצעת ממילא בגיל זה וללא צורך בדקירה נוספת. מדובר בבדיקה הנעשית בעזרת טכנולוגיה חדשנית מבוססת PCR, המאתרת נוגדנים כנגד הלבלב באמצעות כמות דם קטנה. 
אפרת טיש, מנכ"לית העמותה לסוכרת סוג 1 בישראל: "ברכות לפרופ' משה פיליפ על קבלת הפרס וקידום המחקר בישראל. אבחון מוקדם מהווה נדבך קריטי בעל משמעויות טיפוליות ורגשיות חשובות בהתמודדות עם סוכרת סוג 1".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה