בעולם

סקר חדש חושף: טיקטוק הפכה למקור אנטישמיות עבור בני נוער

סקר שנערך בארה"ב חושף כי מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הפכה האפליקציה למקור מרכזי להפצת אנטישמיות ותיאוריות קונספירציה אנטי ישראליות

מערכת ice |  1
טיקטוק (צילום shutterstock)
אפליקציית טיקטוק, הפכה  למקור המרכזי שממנו צעירים צורכים כיום חדשות ואקטואליה. האפליקציה משמשת תחליף לדרכים המסורתיות של צריכת מידע כמו צפייה בטלוויזיה וקריאה בעיתון.
מאז פרוץ המלחמה הפכה טיקטוק גם לזירה עיקרית של הפצת תכנים פרו פלסטיניים  המביעים תמיכה בחמאס. בסקר חדש שנערך על ידי חברת Generation Lab וכלל 1,323 אמריקאים בגילאי 18-29. נמצא כי צפייה של חצי שעה ביום בטיקטוק מעלה ב-20% את הסיכוי שהמשתמש יפגין עמדות אנטישמיות קיצוניות.
עוד נמצא בסקר כי 10.2% ממשתמשי טיקטוק מאמינים שהשואה לא התרחשה ושמספר היהודים שנרצחו המלחמת העולם השנייה מנופח ומופרח. זאת לעומת שיעור של 3.4% בקרב הציבור שאינו משתמש באפליקציה.
לפי Generation Lab, על כל סרטון המביע תמיכה בישראל עולים לטיקטוק 54 סרטונים נגד ישראל. בתחילת המלחמה היחס היה סרטון פרו ישראלי אחד כנגד 28 סרטונים אנטי ישראליים. בנוסף, הופצה בטיקטוק תיאוריית קונספירציה לפיה ישראל גונבת איברים מפלסטינים. הדבר מזכיר תקופות חשוכות ואת עלילות הדם האנטישמיות במאה הקודמת.
עוד סרטון שהפך לויראלי ופופולארי בקרב משתמשי האפליקציה הוא תיעוד של מכתב שכתב טרוריסט אוסמה בן לאדן ב־2002 שבו ביקר את ארה"ב ואת תמיכתה בישראל. במכתב הוא הביע את שנאתו ליהודים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנטישמיות
    מישהו נוסף 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדה שזה תיק טוק זה אומר שהבעיה היא לא האנטישמיות
    סגור