בעולם

בלינקן חושף: "הרשות הפלסטינית תשלוט על רצועת עזה ביום שאחרי"

שרי החוץ של שבע הכלכלות החזקות בעולם נפגשו בימים האחרונים בפסגה בעיר הירושימה ביפן וגינו את מתקפת הטרור של חמאס, כמו כן עמדו על זכותה של ישראל להגן על עצמה וקראו לשחרור החטופים: "ישראל לא מתכוונת לכבוש מחדש את רצועת עזה"
מערכת ice |  1
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה של ארצות הברית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לפי דיווח בחדשות 12 מנהיגי העולם נפגשו בהירושימה על מנת לדון במלחמת חרבות ברזל. האמריקאים מאמינים כי ישראל לא תישאר בעזה לאחר שהמלחמה תיגמר ותעביר את השליטה לכוח שלום חיצוני, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ענה לשאלת אחת העיתונאיות ואמר כי לא הזדמן לו לדבר היום עם ראש ממשלת ישראל נתניהו אבל הוא דיבר איתו אתמול על הפוגה בלחימה.
ביידן המשיך הלילה להצהיר כי הוא מצפה להפוגה בלחימה על מנת לשחרר חלק מהחטופים המוחזקים בשבי החמאס בעזה. באותו זמן מזכיר המדינה אנתוני בלינקן השתתף בפסגת שרי החוץ של שבע הכלכלות החזקות בעולם בהירושימה ופירט איך לדעתו צריכה להיות תוכנית היציאה של ישראל בסיום המלחמה ואמר: "לא ייתכן שחמאס ימשיך לשלוט בעזה, אבל ברור שגם ישראל לא, העדיפות שהרשות הפלסטינית תשלוט גם על רצועת עזה ואנחנו לא רואים אפשרות של כיבוש ישראלי מחדש".

מצד שני טען בלינקן כי ישראל לא מתכוונת לכבוש את רצועת עזה מחדש. שרי החוץ של שבע המדינות גינו את מתקפת הטרור של חמאס ועמדו על זכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לכללי החוק הבינלאומי וקראו לשחרר מיד את כל החטופים המוחזקים בעזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שחרור ברגותי מהכלא -האופציה הטובה ביותר ליציאה מהמלחמה
    דר' רפי נץ-צנגוט 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במאמר שפרסמתי לאחרונה (קישור להלן) הוצע לראשונה, כי שחרור מרואן ברגותי הוא מרכיב מרכזי והכרחי באופציה הטובה ביותר לישראל ל"אסטרטגיית היציאה מהמלחמה" . המדובר בשחרור ברגותי המתון יחסית מהכלא וקיום בחירות ברשות הפלסטינית (בהן רוב הסיכויים שהוא ייבחר כנשיא הרשות), מה שיחזק ביותר, לאחר שלב ההתבססות ברשות של ברגותי, את הרשות. בהמשך, לאחר שבמקביל לכך ברצועת עזה ינוהלו החיים באופן אזרחי על ידי כוח רב-לאומי כלשהו בשילוב אחריות בטחונית של ישראל, ובהתקיים התנאים המתאימים - תועבר השליטה ברצועת עזה לידי הרשות בראשות ברגותי. אין תחליף לאורך זמן לשליטה של הפלסטינים, דרך הרשות הפלסטינית, על עצמם, ובראשות ברגותי התרחיש שהוצע לעיל הוא המתאים ביותר. https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-1047462
    סגור