בעולם

חבר הפרלמנט קרא לראש הממשלה לפעול להפסקת אש - ופוטר

התמיכה הבינלאומית לה זוכה מדינה ישראל אומנם נלקחת בערבון מוגבל ולא תימשך לנצח, בטח לא כשמספר הגופות בעזה עולה, אך בכל זאת נראה שמשהו השתנה במלחמה הנוכחית לעומת קודמותיה. ההסברה האישית לגופי התקשורת ופרסום ההוכחות המהיר על ידי צה"ל עושה את שלו. לבינתיים, מנהיגי העולם המערבי ברובם תומכים במיטוט החמאס על ידי ישראל
מערכת ice |  1
רישי סונאק, רה"מ בריטניה (צילום freepik, shutterstock)
פול בריסטו, חבר פרלמנט בריטי שמרני אשר מילא עד אתמול (שני) תפקיד מיניסטריאלי במשרד המדע במדינה, התייחס למלחמה והמצב בעזה וקרא לראש ממשלתו, רישי סונאק, לפעול לטובת הפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס. הוא אף הוסיף קריאה לסיוע הומניטרי לתושבים העזתים ואמר שיש להיזהר מפני "ענישה קולקטיבית של ישראל בעקבות הפשעים של ארגון חמאס".
ראש הממשלה הבריטי סונאק, לא אהב בלשון המעטה את קריאתו של בריסטו והחליט להדיח אותו מתפקידו במשרד המדע. סונאק בחר להדיח אותו בטענה שקריאתו של בריסטו "לא עולה בקנה אחד עם אחריותו המיניסטריאלית". הוא אף אמר כי בריטניה אכן מעוניינת שסיוע הומניטרי יגיע לתושבי עזה, אך היא אינה חושבת שנדרשת הפסקת אש קבועה עם החמאס, אלא הפסקות קצרות בלחימה לטובת סיוע הומניטרי הוא דבר אפשרי.
כזכור, סונאק ביקר בישראל לאחר תחילת המלחמה והביע תמיכה שאינה משתמעת לשתי פנים במאמצים למוטט את החמאס. הוא דיבר באריכות על הצורך לגדוע ארגון טרור מתועב כמו חמאס ואף שלח סיוע צבאי לישראל. במהלך ביקורו בישראל קיימו סונאק ונתניהו הצהרות משותפות בה נתניהו הודה לו על תמיכתה המרגשת של בריטניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשר ללמוד מהם
    שלומי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שבארץ ילמדו מהם, להעיף שופטים, אנשי אקדמיה,אנשי תקשורת...
    סגור