בעולם

גרוסמן יחכה לפעם הבאה: זה הזוכה בפרס נובל לספרות

המחזאי הנורווגי יון פוסה הוא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2023; פוסה כתב מעל ל-40 מחזות בנוסף לרומנים, מאמרים ותרגומים. ועדת הפרס: יצירותיו חושפות את החרדה והאמביוולנטיות האנושית
מערכת ice | 
הסופר דוד גרוסמן (צילום Claudio Sforza)
הסופר, המחזאי והמשורר הנורווגי יון פוסה (Jon Fosse) יקבל פרס נובל לספרות. כך הכריזה לפני שעה קלה ועדת הפרס. האקדמיה השוודית ציינה את סיבת הבחירה בו בשל "המחזאות והפרוזה החדשניים שלו שנותנים קול לאלו בלי הקול". 
פוסה הודה שהוא "המום וקצת מבוהל" מהפרס, שלדבריו מתגמל עבודה "שמטרתה בראש ובראשונה להיות ספרות, ללא שיקולים אחרים".

יצירותיו של פוסה תורגמו לשפות רבות ברחבי העולם, וארונו כבר מלא בפרסים בינלאומיים. הפעם בנוסף לפרס, פוסה יקבל 11 מיליון קרונות שוודיות (3.58 מיליון שקל).
 
יש לציין שפוסה קיבל את הפרס עבור אוסף עבודותיו הכולל ולא על יצירה ספציפית, כפי שקורה לרוב. בין הזוכים הקודמים שקיבלו את הפרס עבור אוסף של יצירות, נמנים טוני מוריסון, דוריס לסינג, גבריאל גרסיה מארקס ובוב דילן.
פוסה, 64, כתב כ-40 מחזות, לצד רומנים, חיבורים, ספרי ילדים ותרגומים לספרים. האקדמיה השוודית אמרה שהוא "משלב את אופי הרקע הנורווגי שלו עם טכניקה אמנותית" וזוכה לשבח על "חשיפת החרדה והאמביוולנטיות האנושית בבסיסה" ביצירותיו.
הסופר הישראלי דויד גרוסמן, שהיה בעשרת השמות המובילים שאנשים "הימרו" עליהם כזוכים, יצפה גם הפעם מהבית בטקס. הוא כמובן לא היחיד. סופרים מוערכים נוספים שמחכים (או שמעריציהם מחכים) לקבל את הפרס הם סלמאן רושדי, קאן שו, מרגרט אטווד והרוקי מורקמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה