בעולם

טראמפ יוצא נגד ביידן ואומר: "אם ישאר נשיא, אמריקה תמות"

בסוף השבוע האחרון, נאם דונלד טראמפ במסגרת הכנס של המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה והתייחס למאבק בפשיעה באמריקה ולמרוץ מול הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן. אומנם הפריימריז במפלגה הרפובליקנית טרם יצא לפועל, אך הנשיא לשעבר ממשיך להוביל על יריביו בפערים עצומים

מערכת ice | 
טראמפ, ביידן (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, ויקיפדיה)
במסגרת נאומו בקליפורניה, התבטא נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נגד יריבו הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, וקרא לו הנשיא המושחת ביותר בהיסטוריה. במהלך הנאום, טען כי הדמוקרטים הפכו את קליפורניה ל"מזבלה" ואף קרא למשטרה לעודד את השוטרים להתחיל לירות בשודדי החנויות.
טראמפ הקדיש זמן רב בנאומו ליריבו ג'ו ביידן והזהיר שאם יישאר נשיא "המדינה הזאת תמות", בנוסף לעג ליריבו וחיקה אותו על הבמה. בזמן שטראמפ שהה בקליפורניה, ניסו מחוקקים רפובליקנים שתומכים בו להשבית את הממשל הפדרלי בוושינגטון ולמנוע את אישור התקציב, אבל הם נכשלו במשימתם. 
טראמפ הבטיח לקהל שבמידה והוא יזכה במרוץ לנשיאות, כחלק מהמאבק בפשיעה, המשטרה בארה"ב תקבל אישור לירות בשודדים ולטענתו, המהלך הזה רק יקדם את אמריקה: "תהיה תוך יום אחד מקום שונה לחלוטין. הם חייבים להיענש על הגניבה וההרס, ועל החרבת המדינה שלנו".
דבריו של טרמפ נאמרו על רקע העלייה החדה במקרי הרצח ובפשיעה האלימה במדינת קליפורניה: "אנחנו נעצור מיד את כל הגניבות והביזה. מאוד פשוט: אם אתה שודד חנות אתה צריך לצפות שיירו בך כשאתה עוזב את החנות".
סוכנות הידיעות AP ציינה כי מרבית האמירות שהנשיא לשעבר השמיע במסגרת נאומו בעצרת המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה הן עמדות מוכרות, אך קידום הלגיטימציה לפתיחה באש לעבר עבריינים היא הסלמה בוטה בתוכנית של טראמפ למאבק בפשיעה. הצהרות לוחמניות שכאלה מתקבלות היטב ב"בייס" שלו, אך לא ברור מה תהיה השפעתן על מצביעים שלא נוטים בבירור לטובת אחת המפלגות הגדולות. 
בכנס הרפובליקני בעיר אנהיים במדינת קליפורניה, חזר טראמפ על הטענה השקרית שבחירות 2020 נגנבו ממנו. הוא השמיע טענה שקרית נוספת, כשהתייחס על מצבם של תושבי בוורלי הילס "מסריחים" בגלל שקליפורניה הטילה הגבלות על משך המקלחת שלהם, בשל מצוקת מים שקיימת במדינה.
"הם משלמים מיסים של מיליוני דולרים. כשהם מתקלחים אומרים להם להזדרז, ושמותר להם להשתמש רק בכמות קטנה של מים. לכן האנשים העשירים מבוורלי הילס, בדרך כלל, לא מריחים כל-כך טוב. אבל זה נכפה עליהם". יש לציין כי דבריו של טראמפ לא מדויקים ובקליפורניה לא מגבילים את צריכת המים בבתים, אלא בתקופת בצורת ישנה הגבלה על שימוש במים מחוץ לבתים למשל למטרות השקיה.
במפה הפוליטית בארה"ב, קליפורניה נחשבת למדינה דמוקרטית מובהקת ולכן הסיכויים של כל מועמד מהמפלגה הרפובליקנית לנצח בה ולגרוף את האלקטורים שלה קלושים. עם זאת, לקליפורניה יש תפקיד חשוב בפריימריז הרפובליקניים שייפתחו בינואר וניצחון בה יקרב את טראמפ להבטחת המועמדות.
סקר, שפורסם ביום רביעי האחרון, העלה שבקרב בעלי זכות ההצבעה לפריימריז הרפובליקניים, טראמפ מקבל כמעט 50 אחוזי תמיכה. במקום השני, הרחק מאחור, נמצא מושל פלורידה רון דסנטיס נמצא עם 14%.
טראמפ סיים את נאומו ואמר על יריבו: "עם התמיכה שלכם נתגבר על המתקפות המרושעות של ה'דיפ סטייט' ונסלק את ג'ו ביידן הרמאי מהבית הלבן. הוא הנשיא המושחת ביותר בהיסטוריה שלנו, והנשיא הכי בלתי-כשיר שהיה בהיסטוריה שלנו. המדינה הזאת תמות אם ניאלץ לעבור עוד ארבע שנים עם האיש הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה