בעולם

חריג: אין נציגי דואר בקונגרס בסעודיה. קרעי בראש המשלחת

היום מתחיל קונגרס הדואר העולמי בסעודיה ושר התקשורת שלמה קרעי עומד בראש המשלחת הישראלית. עם זאת, מתברר כי נציגי דואר ישראל לא יהיו חלק מהמשלחת כלל
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום Magma Images)
היום (ראשון) נפתח בסעודיה קונגרס הדואר העולמי - הגוף העליון של איגוד הדואר העולמי ובו חברות 192 מדינות, לרבות ישראל. הקונגרס אמור להתכנס כל ארבע שנים, אך לאחר הכינוס האחרון בחוף, השנהב בשנת 2020, הוחלט לקיים קונגרס נוסף כבר השנה בסעודיה.
לרוב במסגרת הקונגרס מוסדרים קשרי הדואר בין המדינות, הן מבחינת הרגולציה והן מבחינה תפעולית, לרבות סיווג השירותים, טיב השירות, "תשלומי הקצה" שתשלם כל מדינה וכו'. על רקע עליית הסחר האלקטרוני, אף גוברת חשיבות העברת הדואר בין המדינות וכן, השיתוף בין גופי הדואר הממשלתיים לבין חברות הדואר הפרטיות.
לצד זאת, מפגשי איגוד הדואר העולמי הם הזדמנות טובה למפגש ישיר בין צמרת הדואר בארץ לצמרת הדואר העולמית, לצורך החלפת דעות וחיזוק הקשרים בין ישראל למדינות השונות ובין חברת דואר ישראל לבין מִנהלי הדואר הזרים.
את ישראל תייצג בקונגרס הדואר בסעודיה משלחת בראשות שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, אך באופן חריג הפעם המשלחת אינה כוללת נציגים מחברת דואר ישראל.
כזכור, שר התקשורת שלמה קרעי, והשר הממונה על רשות החברות, דודי אמסלם, החליטו לאחרונה, כי יו"ר הדואר, מישאל וקנין, יודח מתפקידו. בתום הליך שימוע, הם החליטו כי הוא לא ממלא את תפקידו כראוי, וכי עליו לסיים את כהונתו לאלתר. סוגייה הנמצאת בימים אלה בערכאות משפטיות, ושופטי בג"ץ יצחק עמית, יוסף אלרון ואלכס שטיין קבעו לאחרונה כי יו"ר הדואר יישאר בתפקידו עד להכרעה הסופית בעתירה שהגיש נגד פיטוריו. למרות קביעה זו, כאמור נציגי הדואר לא לוקחים חלק במשלחת לסעודיה.

עו"ד יגאל לוי. באדיבות יגאל לוי
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת וראש משלחת ישראל לכנסי איגוד הדואר העולמי, מסר: "העובדה ששר התקשורת ד"ר קרעי עומד בראש משלחת ישראל לקונגרס הדואר, בהחלטת מחזקת את מעמד ישראל באיגוד הדואר העולמי, אך חבל שהמשלחת אינה כוללת גם נציגים של חברת הדואר הנמצאים בקשר שוטף עם מינהלי הדואר בעולם ונוכחותם נחוצה בקונגרס".
מדואר ישראל נמסר: "נציגי החברה ישתתפו השנה בכנס באופן וירטואלי, כפי שנעשה גם במקרים שונים בעבר. החברה לא קיבלה הזמנה להגיע לסעודיה כחלק מהמשלחת הישראלית״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרעי יכול לדפוק ראש בקיר (ל"ת)
    במילא אין שכל 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור