בעולם

לאחר הכניעה ההיסטורית: המדינה אליהם יעברו הבדלנים הארמנים נחשפת

לאחר כניעתה ההיסטורית של הבדלנים ארמנים מול אזרבייג'אן בחבל נגורנו קרבאך, נטשו למעלה מ-100 אלף ארמנים את החבל שעבר לשליטתה של באקו. רובם כבר חצו את הגבול לארמניה, אך עדיין לא ברור, אם תוכל לקלוט את כולם וקיימת אפשרות שחלק מהפליטים יעברו לקפריסין
מערכת ice | 
קפריסין (צילום שאטרסטוק)

בשבוע שעבר הסתיימה אחת מהמלחמות המפורסמות בעולם, כאשר הבדלנים הארמנים ששהו באזור נגורנו קרבאך שנחצה בין ארמניה לאזרבייג'אן, נכנעו לאחרונה עם חתימה על הסכם שהשטח יעבור לאזרבייג'אן. למעלה מ-100 אלף ארמנים כבר חצו את הגבול חזרה לארמניה. מהאו"ם נמסר כי מרבית הפליטים מהחבל סובלים מרעב ותשישות.

התחנה הראשונה של הפליטים עם חציית הגבול לארמניה היא העיירה גוריס. דיווחים מהעיירה השבוע תארו כאוס, כאשר פליטים רבים נאצו לישון במכוניות איתן חצו את הגבול. ארמניה מכילה בסך הכל 2.8 מיליון תושבים והיא תתקשה לקלוט את כל הפליטים.מי שעשויה לעזור לה היא בת בריתה קפריסין, כאשר גם איטליה הודיעה שהיא מוכנה לאפשר לפליטים להגיע לשטחה.

כניעת הבדלנים הארמנים הגיעה בשבוע האחרון, לאחר שלושה עשורים בהם שהו בחבל המריבה ופעילותם תפסק ב-1.1.2024. לאור הכניעה הודיעה ממשלת אזרבייג'אן כי היא מעוניינת שהפליטים שיחליטו לעבור למדינה יקבלו שוויון זכויות תחת המשטר האזרי המוסלמי אך התושבים הארמנים פחדו וסירבו להישאר. למרות זאת בממשלת אזרבייג'אן דחו את החששות שלהם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה