בעולם

מקרון בלחץ: צרפת מפנה את השגרירות בניז'ר

מכה נוספת למדיניות החוץ של הנשיא מקרון: לאחר מתיחות גדולה בין הכוחות הצרפתיים לבין החונטה הצבאית בניז'ר, צרפת מסיגה את אלפי החיילים מהמדינה ומפנה את השגרירות שלה
מערכת ice | 
עמנואל מקרון (צילום ויקיפדיה)
בעקבות ההפיכה הצבאית בניז'ר, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע על פינוי השגרירות וכל כוחות הצבא הצרפתיים מהמדינה. המהלך הנ"ל ממחיש שהמתיחות בין צרפת לבין ניז'ר הנמצאת ביבשת אפריקה הגיעה לשיא חדש. האירוע שקדם למהלך היא הצהרתו של מקרון שבמסגרתה טען כי השגריר הצרפתי מוחזק שם "כמו בן ערובה".
המהלך מהווה מכה אנושה למדיניות החוץ של צרפת ביבשת אפריקה, ומוכיח באופן כללי את כוחה המוגבל של צרפת אל מול ריבוי ההפיכות הצבאיות במדינות הסאהל, ביחוד במדינות שהיו בעבר קולוניאליות צרפתיות.
החונטה הצבאית של ניז'ר התייחסה להודעה של מקרון ואמרה שהמהלך של פינוי הצבא והשגריר מהווה "צעד חדש בדרך לריבונות" וכי "כוחות אימפריאליסטיים ונאו-קולוניאליסטיים אינם רצויים עוד בשטחה של מדינתנו".
ההפיכה במדינה התרחשה לפני חודשיים ובמסגרתה משמר ארמון הנשיאות של הנשיא המודח מוחמד באזום, השתלטו על השלטון. בראש המדינה הוצב במקומו של באזום עבדרחמאן טיאני, גנרל בכיר בצבא. מאז, הלכו והתהדקו מאוד יחסי שיתוף הפעולה של ניז'ר עם שתי מדינות שכנות שגם בהן התחוללו בתקופה האחרונה הפיכות צבאיות, וגם הן הפנו עורף לצרפת וקידמו בברכה שיתוף פעולה עם רוסיה.
הצבא הצרפתי מחזיק כיום כ-1,500 לוחמים ויועצים בניז'ר, והוא צפוי להסיג את אנשיו מהמדינה בהדרגה עד לסוף שנת 2023. מאז ההפיכה במדינה התקיימה הסלמה במתיחות בין המדינות כאשר רק לאחרונה התרחשו מהומות ענק מול השגרירות הצרפתית במדינה 
השיא הגיע לפני כשבועיים, אז טען מקרון כי השגריר הצרפתי וצוותו מוחזקים "כמו בני ערובה" בבניין השגרירות, ונמנעים מהם מזון ואמצעים בסיסיים. ניז'ר היא מדינה נוספת באפריקה בכלל, ובאזור הסאהל בפרט, שחוותה הפיכה צבאית בשנים האחרונות. גם בבורקינה פאסו, מאלי, גאבון, ומדינות נוספות התחוללו אירועים דומים באופן שפוגע מהותית בפעילות הצרפתית באזור, ומהווה גישה אנטי-צרפתית מובהקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה