בעולם

הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה? נשיא איראן בתשובה מפתיעה

נשיא איראן אברהים ראיסי התייחס לשיחות הנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית בראיון ל-CNN במהלך שהותו בעצרת האו"ם שנערכה בשבוע שעבר בניו יורק, וטען כי הם לא יצליחו. כזכור, בשבוע שעבר אמר יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן כי כל יום שעובר מקרב את ישראל וערב הסעודית לנורמליזציה
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)

השיחות בין ישראל לערב הסעודית על הסכם נורמליזציה בין המדינות לא נעלמו מאוזנייה של השכנה הגדולה של סעודיה, איראן. נשיא איראן איברהים ראיסי התראיין בסוף השבוע האחרון ל-CNN האמריקאי במהלך שהותו בעצרת האו"ם והתייחס לסיכויי הנורמליזציה: "הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ כולל סעודיה לא יצליחו". בנוסף התייחס גם לשיחות הגרעין: "לשימוש בנשק גרעיני להשמדה המונית אין מקום בעולם, אנחנו לא מאמינים בזה ואין לנו צורך בכך".

כזכור, בשבוע שעבר התראיין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן ל-CNN ואמר כי "הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה מתקרבת בכל יום שעובר". ראיסי אמר בתגובה כי אם זה יקרה, יהיה מדובר בתקיעת סכין בגבם של הפלסטינים. עוד באותו ראיון אמר בן סלמן כי אם איראן תפתח נשק גרעיני, גם ערב הסעודית תרצה לעשות זאת.
 


ביום שישי האחרון נאם ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם והתייחס לסוגיית הנורמליזציה האפשרית עם ערב הסעודית והעריך כי בתוך חודשים ספורים ניתן יהיה להגיע להסכם שלום עם המדינה הערבית הגדולה ביותר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה