בעולם

רוסיה בצרות? הטילה איסור מוחלט על ייצוא בנזין ודיזל

לאחר שהפחיתה ייבוא של בנזין ודלק דרך הים בתחילת החודש, רוסיה אוסרת השבוע על ייצוא של החומרים מהמדינה במטרה למתן המחירים. בפועל, מתברר כי רוסיה סובלת ממחסור חמור בעוד שהחורף מתקרב
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
בחודשים האחרונים רוסיה סובלת ממסחור ניכר בבנזין ובדיזל. בעקבות המחסור המחירים זינקו, והנזק מורגש במיוחד בחלקה הדרומי של המדינה - אזור שבו הדלק נדרש במיוחד כדי לאסוף את היבול העונתי. 
לפני CNN, בעקבות המצב והרצון לא להגיע למצב שבו הקרמלין יידרש להכריז על מצב חירום, ברוסיה אוסרים כעת לייצר את החומרים לכלל מדינות העולם, למעט ארבע מדינות סובייטיות לשעבר. כמו כן, המדינה הודיעה שהאיסור החדש לא משפיע על הסכמים פנים ממשלתיים קודמים מול בלארוס, קזחסטן, ארמניה וקירגיסטן.
לדברי הממשלה מטרת המהלך הוא למתן השוק ובכך להביא לירידת מחירים. עד כה רוסיה כבר הפחיתה בהיקף הייצוא של החומרים דרך הים ב-30% בימים הראשים של החודש, בהשוואה לחודש אוגוסט החולף. בשנה שעברה המדינה ייצאה 4.82 מיליון טונות של בנזין וכמעט 35 מיליון טונות של דיזל.
נזכיר כי במקביל למחסור של רוסיה, היא מנהלת גם חזית מתמשכת מול אוקראינה. בצל המלחמה, נפגש לאחרונה פוטין עם מנהיג צפון קוריאה שנסע כיומיים ברכבת משוריינת ייחודית כדי לפגוש את פוטין. 
מי שלא אהבה את הביקור היא ארצות הברית שגינתה את הגעתו של המנהיג הצפון קוריאני המושמץ אשר חצה את הגבול בין המדינות בחלק המזרחי של רוסיה. הממשל האמריקאי הודיע כי הוא שוקל סנקציות נוספות על צפון קוריאה אם יתברר כי היא מספקת נשק לרוסיה למען המלחמה באוקראינה. ברוסיה לעגו לגינוי וטענו כי הם לא צריכים את ארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה