בעולם

אמזון מסתבכת: כל הפרטים על תביעת הענק שהוגשה נגד החברה

נציבות הסחר האמריקאית, צפויה להגיש ביום השליש הקרוב תביעה נגד תאגיד הענק אמזון, בגין התנהלות מונופוליסטית של החברה בתחום הקמעונאות המקוונת. מדובר בתביעה השנייה שהנציבות מגישה השנה נגד החברה
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
תביעת ענק תוגש ביום שליש היום כנגד תאגיד הענק אמזון. מגישת התביעה היא נציבות הסחר האמריקאית והיא צפויה להגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד החברה, בגין שיטות עסקיות אנטי-תחרותיות לכאורה שלה, כל לפי דיווח של הניו יורק פוסט.
יושבת ראש נציבות הסחר האמריקאית (ה-FTC), לינה חאן, מכוונת התביעה של כנגד החברה בגין ההתנהגות המונופוליסטית של אמזון בתחום הקמעונאות המקוונת והשאיפה שלה היא לפרק את האימפריה שייסד ג'ף בזוס ששווה כיום 1.3 טריליון דולר.
תומכי המהלך טוענים שהחברה כבר שנים, מנצלת את מעמדה בשוק על ידי דרישה מקמעונאים של צד שלישי להציע את המחירים הנמוכים ביותר שלהם באתר של אמזון ולמעשה, כך היא  חיסלה את התחרות.
לפי הדיווחים, התביעה של ה-FTC מכוונת גם לאמזון פריים, אשר צבר נתח שוק גדול מדי על ידי שילוב של הצעות כמו ספרים, מוזיקה, מלבד מה שהציע במקור שזה סדרות וסרטים.
ביום שישי האחרון, אמזון שחררה הצהרה כי היא מתכננת לשבץ פרסומת בתוכניות הטלוויזיה והסרטים שנמצא בפלטפורמת הסטרימינג שלה Prime Video שלה על מנת להגדיל את הרווחים.
כמו כן, החברה זכתה להאשמות מתומכי ההגבלים העסקיים בתמריץ למוכרים להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה של החברה, כולל משלוח ואחסון, בכך שהיא מציעה להם מיקום טוב יותר באתר האינטרנט שלה. בנוסף, נטען שהחברה אילצה סוחרים לקנות מודעות באתר האינטרנט של אמזון כדי להשיג מיקום טוב יותר של מוצרים בתוצאות החיפוש של לקוחות.
התביעה מצרפת לתביעה שה-FTC כבר הגישה השנה נגד החברה על כך שעשתה לכאורה מאמץ ארוך שנים לרשום צרכנים ללא הסכמה לאמזון פריים והקשה עליהם לבטל את המנויים שלהם.
במסגרת אותה תביעה ה-FTC האשימה את אמזון בשימוש בעיצובים מטעים, כדי לרמות צרכנים להירשם לשירות אמזון פריים, המספקת למנויים הטבות כמו משלוח מהיר יותר תמורת תשלום של 139 דולר בשנה, או 14.99 דולר לחודש.
יתרה מכך, ה-FTC טען כי אמזון הקשתה על לקוחות לרכוש פריט מבלי להירשם גם לפריים. במקרים מסוימים, הוצג לצרכנים כפתור להשלמת העסקאות שלהם שלא ציין בבירור שהוא גם ירשום אותם לפריים. כמובן שבשני המקרים, החברה הכחישה את ההאשמות של ה-FTC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה