בעולם

הודו משנה את פניה: השם החדש שנבחר למדינה נחשף

בצעד חריג, הודו עתידה לשנות את שמה. המחשבה מאחורי שינוי השם של המדינה מגיע על רקע המאמצים של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי להפוך את הודו למעצמה עולמית
מערכת ice |  1
נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו (צילום shutterstock, freepik)
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, מעוניין להחליף את שם המדינה שהוא עומד בראשה. השם החדש של הודו צפוי דווקא להיות השם הישן שלה - "בהאראט". דוגמה ראשונה לשינוי שחל בהודו ניתן למצוא בהזמנה הרשמית שנשלחה לראשי מדינות ה-G20 שצפויים להתארח במדינה בקרוב. על ההזמנה נכתב כי ההזמנה נשלחה על ידי נשיא בהאראט, ולא על ידי נשיא הודו.
חבר הפרלמנט סבהא שאמר, התייחס לנושא והזכיר את הסיבה שבגללה השם של המדינה הפך להודו: "הבריטים שינו את שמו של בהאראט להודו. לפי סעיף 1, החוקה קובעת: 'הודו, כלומר בהאראט'. ארצנו ידועה בשם 'בהאראט' כבר אלפי שנים. זהו שמה העתיק של המדינה הזו ונמצא בטקסטים עתיקים. השם 'הודו' הוא סמל לעבדות. יש להסיר את השם הודו מהחוקה".
נראה שהודו ממשיכה מעוניינת להמשיך במאמצה להפוך למעצמה עולמית. הודו הצליחה להנחית על הירח את החללית צ'נדריאן 3. נזכיר כי גם רוסיה ניסתה לעשות מהלך דומה אך נכשלה. הודו היא המעצמה הרביעית בעולם לצלוח את המהלך (אחרי ברית המועצות לשעבר, ארה"ב וסין).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהרט מאטה ג'י (ל"ת)
    היי 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור