בעולם

ההאטה הכלכלית בסין: אלו הצעדים שהבנקים נוקטים

במאמץ להתמודד עם ההאטה הכלכלית ועל מנת להקל את הלחץ על שולי הרווח חמשת הבנקים הגדולים, בסין מורידים את שיעורי הריבית על מגוון פיקדונות 
מערכת ice | 
עליית מחירים בסין (צילום vecteezy, Magma Images)
חמישה מהבנקים הגדולים בסין הורידו את שיעורי הריבית על כמה סוגים של פיקדונות במאמץ מתואם להקל את הלחץ על שולי הרווח המצטמקים שלהם, בעוד בייג'ינג מגבירה את האמצעים להניע את הכלכלה המדשדשת.
על פי דיווח של  CNBC. הבנק המרכזי של סין פרסם שהחל מה-15 לספטמבר הוא מתכנן לחתוך את שיעור עתודות המט"ח שמוסדות פיננסיים מחויבים להחזיק מ-6% ל-4%. המהלך הנ"ל אמור לסייע בלהאט את קצב פיחות היואן. בין הבנקים שהורידו את הריבית נמנים ה-Industrial and Commercial Bank of China, China Construction Bank והבנק החקלאי הסיני.
כיודע,סין מתמודדת עם האטה כלכלית שהביאה עימה גלי הדף בעולם כולו. כאשר במוקד במוקד כרגע, נמצאת חברת הנדל"ן קאנטרי גרדן שמהווה שחקנית מרכזית וכרבע מכלכלת סין. שלטונות סין נקטו שורה של צעדים שמטרתם הנעת הכלכלה והחייאת שוק הנדל"ן שנמצא במשבר. בין היתר הקלו על חוקי ההלוואות והורדת סכומי המט"ח שעל בנקים להחזיק כעתודה.
כזכור, קאנטרי גרדן היא יזמית הנדל"ן הגדולה בסין מבחינת מכירות. הלחץ בשוק הנדל"ן הגביר את הלחץ על בייג'ינג לקדם צעדי סיוע, ורק ליבה את החשש לגבי יכולתם של קובעי המדיניות לבלום את הירידה בשיעור הצמיחה של המדינה. מחירי הבתים החדשים במדינה ירדו זה החודש הרביעי ברצף.
אתמול דחתה קאנטרי גרדן את מועד ההצבעה של נושיה על סוגיית דחיית תשלומים של 537 מיליון דולר באג"ח עד יום שישי בצהריים וזו כדי לתת לבעלי המניות "מספיק זמן" להיערך להצבעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה