בעולם

המיליארדר בארי דילר: "הוליווד צריכה להכריז על נטפליקס כאויב שלה"

בכיר המדיה האמריקאי מעודד את התעשייה להילחם נגד שירותי הסטרימינג: "הוליווד והשחקנים צריכים לצאת מהשביתה עם אויב משותף - נטפליקס"
מערכת ice | 
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
איל התקשורת בארי דילר קורא לאולפני הוליווד לשים קץ לשביתות של התסריטאים והשחקנים, אחרת זה יהיה "קטסטרופלי" לתעשייה.
המיליארדר ששולט ב-Online media, דיבר בפודקאסט “On with Kara Swisher”, אמר שהשביתות רק יחזקו את ענקית הסטרימינג נטפליקס בתקופה הסוערת עבור המדיה ה'מסורתית'.
"השביתה עושה דבר אחד, ודבר אחד בלבד, היא מחזקת את נטפליקס ומחלישה את האחרים", אמר דילר, ששימש בעבר יו"ר IAC ו-Expedia, ומילא גם תפקידים מובילים בפוקס, פרמאונט ו-ABC בידור. הוא ייעץ לאולפנים לנתק קשר עם ענקיות הסטרימינג מהמשא ומתן עם האיגודים.
"הם בהחלט צריכים לצאת מהחדר עם האויב המשותף, החריף והכמעט מכריע שלהם, נטפליקס, וכן אפל ואמזון", אמר, וציין את המודלים העסקיים השונים שלהם. הוא אמר שהאולפנים, השחקנים והכותבים צריכים להיות "בני ברית טבעיים".

חברי איגוד התסריטאים של אמריקה שובתים כבר יותר מ-100 ימים, בעוד שאיגוד השחקנים פתח בשביתה ביולי, והפסיק למעשה את הפקות תוכניות הטלוויזיה והסרטים. בשבועות האחרונים, איגוד מפיקי סרטים והטלוויזיה פרסם את הצעת החוזה האחרונה שלו לכותבים. מהר מאוד התברר שהמשא ומתן לא נגמר.
"היה ניסיון מאוד לא מזמן להביא את זה למסלול עם ה-WGA, שלדעתי קרס ביומיים האחרונים", אמר דילר בפודקאסט של סווישר, שהוקלט בסוף אוגוסט. הוא הוסיף כי "נראה עגום" שהשביתה עשויה להסתיים עד ספטמבר.
הדיונים האחרונים עם איגוד התסריטאים כללו ישיבה עם אנשי התקשורת המובילים כולל מנכ"לי דיסני, NBCUniversal, נטפליקס והאחים וורנר. בדיווח הרווחים האחרון, נטפליקס ועמיתיה אמרו שהם מקווים להגיע לפתרון במהירות עם הכותבים והשחקנים.
דילר, מצדו, אומר שהדבר הנכון עבור התעשייה המסורתית של התוכניות והסרטים, זה להפסיק לספק תוכן לענקיות הסטרימינג. לדבריו, אם השביתות יימשכו עד סוף השנה, המחסור בתוכן חדש עד אביב או קיץ 2024 בשירותי הסטרימינג יוביל לביטולי מנויים והפסדי הכנסות. "כשהם יצטרכו להביא תוכן חדש כדי להחזיר מנויים, לא יהיה להם את בסיס ההכנסות שיוכלו לייצר", אמר דילר לסווישר. "אז זה די קטסטרופלי."
הוא המשיך וכינה את נטפליקס "גאון מרושע" שהצליח לשלוט ולהשאיר מאחור את המדיה מהדור הקודם כדי לצבור רווחים על גבם. דילר אמר שחברות אלה צריכות לחזור להתמקד ברשתות השידור בתשלום שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה