בעולם

טראמפ הסגיר עצמו לכלא: צפו בתמונת המעצר חסרת התקדים

הנשיא לשעבר נאשם בניסיון להטות את הבחירות בג'ורג'יה, ואם יורשע לא יוכל להעניק לעצמו חנינה גם כנשיא. לאחר שהסגיר עצמו הוא צולם ושוחרר בערבות של 200 אלף דולר
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הפך הלילה (חמישי) לאסיר מספר P01135809 בבית הכלא המחוזי באטלנטה, ג'ורג'יה. זו היתה הפעם הרביעית שטראמפ נעצר השנה, והפעם בחשד שניסה להטות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה לאחר הבחירות בהן הפסיד לביידן.
טראמפ הסגיר את עצמו ונעצר באופן רשמי על ידי רשויות מחוז פולטון, לאחר שצולם לתמונת המעצר ההיסטורית, הוא שוחרר כעבור כ-20 דקות בערבות של 200 אלף דולר. לאחר שחרורו אמר לתקשורת: "לא עשינו שום דבר רע. זוהי התערבות בבחירות. זהו יום עצוב לאמריקה".
 
טראמפ נאשם בפרשה זו ב-13 עבירות הכוללות סחיטה באיומים והתערבות בבחירות. פרט אליו יש בפרשה 18 נאשמים נוספים. הוא כופר בכל האישומים וטוען לרדיפה פוליטית כשהוא מקפיד להדגיש לתומכיו שהממשל נלחם לא בו, אלא בהם.

לראשונה מאז נחסם בטוויטר לפני כשלוש שנים, חזר טראמפ לרשת החברתית של אילון מאסק שהפכה בינתיים ל-X, ופרסם בה את תמונת המעצר שלו עם הכיתוב: "התערבות בבחירות, לא אכנע לעולם". ברשת החברתית החדשה שלו Truth כתב טראמפ: "אף אחד מעולם לא נלחם למען טוהר הבחירות כמו הנשיא דונלד ג'יי טראמפ".
חשוב לציין כי בניגוד לשלושת האישומים האחרים נגדו – בג'ורג'יה מדובר באישום מדינתי ולא פדרלי. המשמעות היא שאם יורשע, לא יוכל להעניק לעצמו חנינה במידה וייבחר לנשיאות. לטראמפ מיוחסות 13 עבירות, החמורה מביניהן קשורה בסחטנות של ארגוני פשע מאורגן, סעיף שהעונש עליו עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר.
 
אגב, ברישומי בית הכלא בג'ורג'יה נכתב כי גובהו של טראמפ בן ה-77 הוא 1.90 מטרים, משקלו 97 ק"ג, עיניו כחולות ושיערו בצבע "בלונדיני או תות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה